Skip to main content

Goedemiddag allemaal,

Allereerst de beste wensen voor 2023!

Nu mijn vraag /probleem, ik had begin vorige maand een cadeautje van KPN gekregen wel 5GB data te verstaan, in eerste instantie is die databundel aangesproken en deels gebruikt, echter per 11 december ging mijn nieuwe maand in en is mijn gewone databundel dus bijna geheel opgemaakt en niets meer de 5GB Bundel van KPN.

Ik voel me een beetje in de zeik genomen hiermee aangezien ik zou verwachten dat de bundel die het eerst verloopt ook als eerste gebruikt wordt.

Ik ben een zuinige gebruiker als het om mijn databundel gaat en heb nog de oude voorwaarden van Telfort waarbij ik nog 2 maanden de databundel kan meenemen, maar aan het einde van de lopende contractmaand zit ik vrijwel aan 0 MB wat ik de komende maand(en) kan meenemen/gebruiken.

Ik voel me een beetje in de zeik genomen hiermee aangezien ik zou verwachten dat de bundel die het eerst verloopt ook als eerste gebruikt wordt.

En helaas is dat dus niet zo. Altijd als eerst word de bundel van het abonnement als eerste opgemaakt. 


Hallo @MandersOnline ,

Dit fenomeen komt inderdaad bij heel veel klanten voor. Je maakt eerst jouw gewone bundel op en dan pas het cadeautje. Het probleem is afgelopen maand eerder aan KPN gemeld en het is nu afwachten of dit volgend jaar beter gaat. 

Toen een aantal jaar terug bij iedereen de maandelijkse bundel gelijk liep met de kalendermaand, toen was dit een leuke actie. Er is echter door KPN niet stilgestaan dat nu bij iedere klant de maandelijkse periode verschillend is.

De oplossing is wel te bedenken: Laat de extra gratis bundel ingaan per de eerste dag in december van de nieuwe bundel en laat die extra gratis bundel vanaf dat moment een maand gratis lopen. Dus tot in het nieuwe jaar. 

Hopelijk kan KPN dit in het komend jaar uitwerken en heb je volgend jaar dan weer wel profijt van zo'n cadeautje.   


Bedankt voor jullie reacties! We wachten af of KPN nog met een reactie komt en verder zal ik op de spreekwoordelijke blaren gaan zitten denk ik maar. Het leek eerst erop alsof mijn nog lopende bundel niet meer is opgemaakt en dat het cadeautje wel aangesproken werd zeker gezien het feit ik al een deel van het cadeautje nog had op gemaakt voor de nieuwe maand begon.


Hallo @MandersOnline , hetzelfde is ook mij overkomen, ik heb 3 mobiele abo’s, waarvan 1 met 0GB en alleen bij die laatste had ik wat aan de bundel, bij de andere 2 abo’s niet, omdat die midden in de maand factureren en dus weer bundels bijschrijven.

Ik hoop ook dat KPN het een volgende keer anders gaat doen, eerst de extraatjes opmaken en daarna je reguliere bundels.

CC @Noordzee en @Nick83 


Het is met de gekochte bundels ook zo. Daar word regelmatig over geklaagd. Daarbij werkt het op precies dezelfde manier als bij dat kadootje. 

Klant koopt halverwege factuurperiode een extra bundel omdat data op is. Aan het einde van de factuurperiode is deze betaalde bundel nog niet helemaal op. Maar bij het begin van de nieuwe factuurperiode word vervolgens eerste de bundel van het abonnement gebruikt. Het restant van de betaalde bundel blijft staan en vervalt ongebruikt.


Hoi @MandersOnline. Nog de beste wensen. Ik kan mij voorstellen dat je liever eerst gebruik had gemaakt van het cadeautje, maar helaas werkt dat niet op die manier. Op de pagina “5 GB extra data” en in het topic “Kadootje van KPN: december 2022” hebben we dit ook aangegeven. Helaas kan ik hier niets aan veranderen. 


Hoi @MandersOnline. Nog de beste wensen. Ik kan mij voorstellen dat je liever eerst gebruik had gemaakt van het cadeautje, maar helaas werkt dat niet op die manier. Op de pagina “5 GB extra data” en in het topic “Kadootje van KPN: december 2022” hebben we dit ook aangegeven. Helaas kan ik hier niets aan veranderen. 

Hallo @Vikash maar misschien wel een idee voor een volgende gelegenheid, dat KPN de klanten eerst het cadeau of de apart gekochte databundel op laat maken en dan pas weer de reguliere bundel aanspreken.

Dat is een wens van velen lees ik binnen dit forum.

Geef de wensen s.v.p. aan de verantwoordelijke(n) door.

 


@Vikash Bedankt voor je reactie, het doorlezen van de voorwaarden is niet mijn sterkste kan geweest deze keer.

Ik sluit me verder aan bij de oproep van @JanD.


Ik zal jullie wens intern doorzetten wellicht ziet het een volgende keer anders uit.  🤞🏼