Skip to main content

Een callcenter probeerde mij een abonnement aan te smeren die 120 EURO per jaar goedkoper is dan mijn huidige contract met KPN.

Een concept schrijven heb ik gereed liggen richting het callcenter. maar dit schrijven gaat ook naar KPN.

Wat ik ook zoek geen mailadres. Wie heeft voor mij een mailadres van KPN voor dit soort zaken?

 

ik hoor het graag.

KPN heeft geen email adres waar u zomaar naar toe kan mailen. Maar ik snap niet, wat zou u aan KPN willen schrijven dan?


Ik zou ook even heel goed naar de kleine lettertjes kijken want iets wat te mooi is om waar te zijn is dat waarschijnlijk ook niet.


Onder verkeerde informatie (dat KPN en T-mobile gefuseerd zouden zijn)  probeert het callcenter mij een contract te slijten van een andere provider dan KPN. Deze valse berichtgeving is bij de wet verboden. Met die reden wil ik KPN inlichten dat er een organisatie is die op KPN “duiven” zit te schieten.

Vanzelfsprekend ga ik hier niet op het voorstel in, ik wil het wel bij KPN kenbaar maken dat dit speelt.

Ik bel morgen de klanteservice wel. Dank voor de reactie


Onder verkeerde informatie (dat KPN en T-mobile gefuseerd zouden zijn)  probeert het callcenter mij een contract te slijten van een andere provider dan KPN. Deze valse berichtgeving is bij de wet verboden. Met die reden wil ik KPN inlichten dat er een organisatie is die op KPN “duiven” zit te schieten.

Vanzelfsprekend ga ik hier niet op het voorstel in, ik wil het wel bij KPN kenbaar maken dat dit speelt.

Ik bel morgen de klanteservice wel. Dank voor de reactie

Zou jij hier een screenshot van dat voorstel en die foutieve informatie kunnen plaatsen want ik denk dat dat heel interessant kan zijn voor anderen. 

Natuurlijk wel even jouw persoonlijke informatie wegpoetsen.


Dank voor de reactie. Toch wacht ik hier even mee. Vandaag is de mail naar het betreffende callcenter verzonden.

Onderstaand schrijven doe ik het forum toekomen zoals ik die verzonden heb naar het callcenter. Naam en toenaam heb ik verwijderd.

Moge het duidelijk zijn dat hier enkel het callcenter mijns inziens in de fout gaat en niet een andere provider.

“Op 22 december 2020 heeft uw collega mij gebeld. Zij heeft mij een aanbod gedaan voor de afname van internetdiensten bij “X'”. Op dit moment heb ik daarvoor een overeenkomst met KPN. Uw collega heeft mij verteld dat KPN en "X” gefuseerd zijn. En dat de kosten voor dezelfde diensten bij "X” € 10,- per maand lager zijn. 

Enerzijds vond ik het vreemd dat gefuseerde bedrijven elkaar zouden beconcurreren. Anderzijds wekte de aangeboden korting -zoals bedoeld- mijn interesse. 

Derhalve heb ik de klantenservice van KPN gebeld. Het antwoord was eenduidig: er is geen sprake van een fusie. 

Vervolgens heb ik op 30 december 2020 uw callcenter gebeld. De betreffende medewerker bevestigde echter opnieuw dat er sprake zou zijn van een fusie. Zij vertelde: "Dit staat op Google." Bovendien "zou de klantenservice van KPN het fout kunnen hebben", aldus deze medewerkster. 

Tot slot sprak ik de manager van de belvloer. Hij heeft aan mij bevestigd dat er van een fusie geen sprake is. 

Het verstrekken van kennelijk foutieve informatie is in strijd met de Wet, meer in het bijzonder de (nieuwe) Reclamecode en de Gedragscode Telemarketing.

Het is mij bekend dat medewerkers van een callcenter werken conform een voorgeschreven script. Dan wel worden de medewerkers anderszins tot in detail geïnstrueerd over de lokteksten. Ik acht het dan ook niet aannemelijk dat uw medewerkers juist dit deel van de tekst zelf zouden hebben verzonnen. Hoe dan ook bent u verantwoordelijk voor de teksten die uw medewerkers gebruiken. 

Ik roep u op om ervoor te zorgen dat uw organisatie stopt met deze louche praktijken. U benadeelt daarmee mensen die ten onrechte op de toezeggingen van uw medewerkers vertrouwen.

Van KPN heb ik inmiddels begrepen dat er een onderzoek loopt naar deze werkwijze bij callcenters. Daarom heb ik de klantenservice van KPN op de hoogte gebracht en ontvangen zij deze mail per post.”

 

tot zover mij bericht.


Een callcenter probeerde mij een abonnement aan te smeren die 120 EURO per jaar goedkoper is dan mijn huidige contract met KPN.

Een concept schrijven heb ik gereed liggen richting het callcenter. maar dit schrijven gaat ook naar KPN.

Wat ik ook zoek geen mailadres. Wie heeft voor mij een mailadres van KPN voor dit soort zaken?

 

Hallo @Wadlopers ,

KPN is niet per e-mail te bereiken. Je zou een brief kunnen sturen.

 

KPN Hoofdkantoor

Koninklijke KPN N.V.
Wilhelminakade 123
3072 AP Rotterdam

 

Postadres:
 

Postbus 25110
3001 HC Rotterdam


Soortgelijk verhaal lijkt: https://forum.kpn.com/stel-je-vraag-2/ziggo-oplichting-525102

Waarom moet dit voorval ook nog op een papieren manier of 1-op-1 email richting KPN vraag ik mij af.

Het staat hier nu publiekelijk, eenieder kan het lezen, ook degenen bij KPN die de post behandelen. En het staat ‘op Google’. Het is wat mij betreft niet nodig om T-Mobile door “X” te vervangen, laat maar duidelijk zijn wat voor misleidende truuks sales/verkopers allemaal uithalen. Is beter zo hier op dit forum dan het ergens via de post met postzegel etc in een leeg kantoor wellicht te laten belanden.

Als de topic titel zou zijn: ‘callcenter gebruikt nep informatie over KPN T-Mobile fusie’ en velen gaan even op dergelijke steekwoorden googelen, dan valt de pageranking van google wel wat te beinvloeden misschien en komt het hoger in de lijst met resultaten.


Lijkt mij inderdaad vals, allereerst al omdat KPN geen mail heeft waarmee u in contact kunt komen.


Hallo @Wadlopers, goed dat je ons via de KPN community hebt gevonden, welkom op het Forum :)

Ik zie helaas de laatste tijd wel vaker soortgelijke berichten, zoals hier: Gebeld door Bespaar Kompas ivm aanbod KPN .
Nu durf ik niet zeker te stellen dat de ‘voorlichting’ die jij hebt gehad ook van hetzelfde callcenter, in opdracht van Bespaar Kompas, afkomstig is. Ik zie alleen wel dat daar ook T-mobile wordt genoemd. 

Een brief of mail naar ons sturen is niet noodzakelijk. Via deze weg hebben we er kennis van genomen. Wij kunnen juridisch gezien hier niets mee. Maar waar je andere klanten wel mee hebt geholpen is dit openbaar te maken. Er zullen vast meerdere klanten zijn die hiervoor zijn benaderd. Mochten die klanten via online zoekmachines meer informatie opvragen dan komt jouw topic vast voor in de zoekresultaten. Bedankt voor je bericht! 

Nog even ter informatie:

Bel me niet!
Mocht je het storend vinden dat je vaker ongevraagd gebeld wordt voor dit soort ‘aanbiedingen’ dan kun je je telefoonnummer laten registreren in het landelijke Bel - me - niet - register
Bedrijven en organisaties moeten voordat ze gaan bellen, eerst controleren of niemand uit hun bellijst staat ingeschreven in het Bel-me-niet Register, tenzij de natuurlijke persoon klant is (geweest) van het betreffende bedrijf, of heeft gevraagd om de telefonische communicatie. In dat geval mag het bedrijf/de organisatie jou benaderen. Indien je dit als ongewenst ervaart, kun je tijdens het gesprek gebruik maken van "het recht van Verzet". Je wordt dan direct door de medewerker alsnog van de bellijst gehaald.