Skip to main content
Is chatbot tegenwoordig de enige manier om met de klantenservice te communiceren? Ik kan dit me niet voorstellen. Een robot die antwoorden geeft op zeer eenvoudige vragen (die je overigens zelf op de site kunt vinden) maar er totaal naast zit zodra het een beetje ingewikkeld wordt. Je hebt er werkelijk niets niets aan.
Hoi Marie-Lise, welkom hier.



Nee, naast chatten (0800-0402) kun je ook met ons bellen of hier een bericht plaatsen. Een chat begint inderdaad met bot voor de standaard vragen en hoort bij complexe zaken door te verbinden met een medewerker die de chat overneemt. Geen idee dus waar dit dan mis is gegaan.



Uiteraard help ik jou graag verder. Wat is er aan de hand en wat kan ik voor je doen?
Hoi Alex,



Bedankt voor jouw antwoord.



Het nummer om te bellen (0800-0402) is op de site bijzonder moeilijk te vinden en mijnheer chatbot ☺️ was er totaal naast met zijn antwoord en hij heeft mij niet met een medewerker verbonden. Toen ik gisteren 0800-0402 belde kreeg ik een storingsmelding. Inmiddels is het probleem, vreemd genoeg, van zelf opgelost (een pincodewijziging voor iTV die in de app niet werd overgenomen), maar ik vroeg me af of het tegenwoordig altijd zo moeilijk is om in contact met een medewerker te komen. Ik heb twee abonnementen op 2 verschillende adressen. Bij de eerste ging alles heel soepel en kon ik met gemak chatten of telefonische hulp krijgen. Bij de tweede (zeer recent) gaat het communiceren veel moeilijker.
Nee, dat herken ik eigenlijk niet. Sterker nog, we zijn best trots dat we relatief goed bereikbaar zijn. Ook al heeft het begrip goed voor iedereen een andere betekenis. Een uitzondering kan altijd gebeuren, zo'n botje blijft natuurlijk leren en wordt steeds aangepast. Ik ben wel blij dat alles nu is opgelost, anders weet je me te vinden hoop ik. 🙂

Klopt Alex, die botjes moeten nog veel leren en tot die tijd zijn ze ergerlijk. Mijn ervaring hieronder. Kies maar: om te lachen of te huilen:

Uw chat transcript van 5 januari 2023
Digitale Assistent: Hoi, ik ben de digitale assistent van KPN. Waar kan ik
je mee helpen?
Ik: internet
Digitale Assistent: Een vraag over Viaplay. Kom maar op! Heb je al een
internetabonnement bij ons?
Ik: je luistert niet
Digitale Assistent: Sorry, ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Als je op
een knop hieronder klikt, kan ik je verder helpen. Een vraag over Viaplay.
Kom maar op! Heb je al een internetabonnement bij ons?
Ik: of leest niet goed
Digitale Assistent: Sorry, ik heb je niet goed begrepen.
Digitale Assistent: Bedoelde je iets anders? Stel dan je vraag opnieuw in
andere woorden. Misschien begrijp ik je dan beter. Als je wilt dat een
medewerker je verder helpt, klik dan op de knop hieronder.
Ik: Ik wil een medewerker spreken
Digitale Assistent: Bel ons hiervoor op 0800-0402. Spreek je vraag in en
dan helpen we je verder!Helaas kan ik je niet doorverbinden naar een
collega op chat.
undefined: Bedankt dat je contact hebt opgenomen met onze
klantenservic