Skip to main content

 

Hallo ik ben al heel lang klant bij KPN. Dus ook ben ik onderdeel geweest van de abonnementen waarbij een "gratis ' telefoon word aangeboden bij het abonnement. Inmiddels weten we allemaal dat we misleid zijn, en dat de consument , waaronder ik recht heeft op compensatie.Ik heb helaas de contracten niet meer hoe kan ik die opvragen?

Iedereen die een beetje nadacht wist dat de telefoon niet gratis was maar dat je er zelf voor betaalde.


U heeft recht op u mening en tja volgens bepaalde regeltjes kunt u een zaak starten. De vraag is of het netjes is wat je doet. Maar geld maakt hier weer veel los merk ik.

KPN is misschien verplicht om u documenten te verstrekken als zij deze nog in bezit hebben. Wel jammer om KPN om facturen te vragen om hen vervolgens aan te klagen.


Je kunt de contracten telefonisch opvragen.

Overigens is het nog maar de vraag of je de contracten op kunt vragen. Ook KPN bewaard deze niet voor onbepaalde tijd. Ook moet je het toestel inleveren wat het om gaat. Heb je deze niet meer, dan mag KPN de dagwaarde aftrekken van de claim. 

Ik heb overigens een dubbel gevoel bij deze claims. Ja, de providers hebben onjuist geïnformeerd over het 'gratis' toestel. Anderzijds vind ik het naïef dat men niet wist dat men voor de toestellen betaalde. De abonnementen met toestel waren duidelijk duurder dan de vergelijkbare simonly abonnementen. 


Vul u profiel aan met alle relevante gegevens en KPN zal over enkele dagen reageren.


@Linda72 Welkom op het forum. Het klopt inderdaad dat er in deze periode in sommige gevallen te veel kosten zijn berekend voor het mobiele toestel. Ik controleer graag voor je of dat ik jouw geval ook zo is geweest en wat ik voor je kan doen om dit recht te zetten. Zou je daarom voor mij je forumprofiel willen invullen en het mij kunnen laten weten als dit gelukt is? Dan kan ik je gegevens er bij pakken! 


Ik heb mijn profiel ingevuld 


@Rutger_ 

 

1. In sommige gevallen is er toch teveel betaald na het abonnement van twee jaar. Dus doorbetaling als het toestel al was afbetaald.

 

2. Bedoeld zij niet dat  zij compensatie wil omdat omdat er misleidend werd geadverteerd met een gratis toestel terwijl je er voor betaalde?

 

Zijn twee verschillende zaken.


@Linda72 Bedankt voor het invullen van je forumprofiel. Ik heb in dit geval een formulier voor je ingevuld en doorgestuurd naar mijn collega's. 1 van mijn collega's neemt binnen 5 werkdagen contact op om de situatie verder te bespreken. Zou je mij kunnen laten weten wat hier uit is gekomen? 


Ik heb een claim ingediend bij ConsumentenClaim of Consumentenbond Claimservice, via KPN nu een mail dat ik een tegemoetkoming krijg van 550 euro. 

Dus voor iedereen die in het verleden een abonnement had met ‘gratis’ toestel: doe er je voordeel mee, de rechtbank heeft hierin positief uitspraak gedaan en je krijgt gewoon netjes je geld terug. Maar alleen als je er dus zelf achteraan gaat even… ;)


Hoi @KPN,

Ik ga eventjes door op dit draadje om het forum een beetje te vrijwaren van meerdere topics over hetzelfde onderwerp.

In de periode 2012-2016 heb ik mobiele abonnementen gehad met een ‘gratis’ telefoon via Telfort. Aangezien Telfort door jullie overgenomen is, stel ik de vraag dus maar even hier; hoe kan ik in aanmerking komen voor de compensatieregeling aangaande deze abonnementen? 

Groetjes, Ramon


@Ramonvdo Welkom op het forum. 

Hiervoor zou je de volgende link kunnen volgen en het formulier daar invullen. https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/toestelkosten.htm

Bij merk, zou ik in dit geval KPN invullen, kun je mij laten weten of dit op deze manier gelukt is? Ik weet namelijk niet 100% zeker of dit voor oud Telfort klanten ook correct werkt!

 


@Ramonvdo Welkom op het forum. 

Hiervoor zou je de volgende link kunnen volgen en het formulier daar invullen. https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/toestelkosten.htm

Bij merk, zou ik in dit geval KPN invullen, kun je mij laten weten of dit op deze manier gelukt is? Ik weet namelijk niet 100% zeker of dit voor oud Telfort klanten ook correct werkt!

 

Ik heb het formulier ingevuld, het is ook het correcte formulier maar naar het schijnt komen Telfort-klanten niet in aanmerking voor compensatie omdat in hun abonnementen geen rente berekend werd.