Skip to main content

Goedenavond,

Ik heb deze week twee keer gebeld met een medewerker van KPN. Na de eerste keer zou ik teruggebeld worden voor een mogelijke crediteren. 

Helaas niet teruggebeld en heb ik zelf opnieuw gebeld en toen werd er kort en bondig gezegd dat er niks mogelijk was.

Ik heb nu 2 maanden achtereen hoge belkosten buiten mijn bundel. Er zijn meer belminuten gepleegd wegens ernstige gezondheidssituatie in de familie. Ik ging ervanuit dat ik nog voldoende had. En uiteraard als ik wist dan had ik deze belminuten geupgrade. 

Geen enkele melding gehad dat ik over mijn minuten was per SMS  of mail.

Ik ben nooit geïnformeerd dat dit niet meer gedaan wordt en daar een app voor moet installeren. 

Een vriendin van mij krijgt wel een smsmelding van KPN als ze over haar bundel heen gaat.

Hoe kan ik die meldingen terug krijgen en verzoek indienen voor een creditnota wat er in het eerste telefoontje van de week was voorgelegd. 

Ik hoop op begrip en dat er toch wat mogelijk is na meer dan 15 jaar vaste klant te zijn.

Mvg Rachel

Wat vervelend. Bescherm jezelf verder door onbeperkt bellen en sms te nemen. Dat is slechts 1 euro meer. 

2½ uur, 150 minuten, per maand is natuurlijk zo op.

De extra kosten worden helaas niet vergoed inderdaad. 

Bij de bel/sms bundel is al jaren geen waarschuwing meer. 10 jaar geleden al niet. Wat je nog hebt kun je zien in de MijnKPN app. En in je toestel kun je het ook bijhouden, dat moet jezelf instellen. 

Bij de data bundel wel.

@PeterG Laat KPN dit eens rustig beoordelen en trek niet te snel de conclusie dat de extra kosten niet worden vergoed door KPN. U bent toch geen KPN medewerker? Waarom bent u hier dan zo zeker van?

Admin: bericht aangepast op basis van onze huisregels

@PeterG Laat KPN dit eens rustig beoordelen en trek niet te snel de conclusie dat de extra kosten niet worden vergoed door KPN. U bent toch geen KPN medewerker? Waarom bent u hier dan zo zeker van?

Omdat een KPN medewerker dit telefonisch heeft aangegeven, is het onwaarschijnlijk dat KPN per medewerker een ander beleid hanteert. Daarom kun je ervan uitgaan dat een forum medewerker hier niets aan kan veranderen.

Laten we verder gewoon elkaar met respect behandelen, die opmerking naar PeterG is nergens voor nodig.

In mijn 11 jaar aanwezigheid op dit forum hebben we dit al veel vaker gehad. Het wordt niet vergoed. Onder geen enkele situatie. Het is de keuze van de klant om niet 1 euro meer uit te geven voor onbeperkt bellen. Daar zitten consequenties aan. Dan verlies je binnen je bundel periode na 2½ uur het kosteloos bellen. En ga je € 0,23 per minuut betalen. Waar het dan ook voor is.

Nog vaker komen er verzoeken om de kosten voor 09… en 18… te vergoeden. Ook dat gebeurt niet.

Heb je 'beperkt’ bellen met 150 minuten dan is het zaak het in de gaten te houden. Best via de de MijnKPN app, want de teller in je toestel houdt geen rekening met verzonden smsjes. Die per 160 tekens ook “een minuut” van de belminuten afsnoepen.

Als je wat nuttigs wilt doen, ​@Luie_ambtenaar , kun je beter TS adviseren ofzo. Want deze reactie van je is pas echt nutteloos.

Laten we de beoordeling van mijn reacties aan de moderators over. Je kunt een reactie altijd rapporteren via de drie puntjes rechts onderin bij die reactie.

Hoi ​@Luie_ambtenaar, welkom op onze community, zoals hierboven al genoemd wordt wil ik je vragen respectvol te blijven naar je mede-communityleden

Misschien loopt het allemaal erg off-topic en uit de hand nu. Ik denk dat het beste is om on topic te blijven verder betreft de vraagstelling naar kpn; een moderator zal dit topic binnen twee dagen oppakken. ​@Thomas van KPN  heeft alleen gereageerd omdat de forumregels overtreden waren.
Het lijkt mij het beste om het nu te laten totdat een medewerker inhoudelijk reageert.
Ik kan mij voorstellen dat de topicstarter ook niet erg blij wordt van de uit de hand gelopen discussie.

Allereerst hoop ik dat alles goed is ​afgelopen @Raith, sterkte en beterschap. 

Ik heb de off-topic discussie verwijderd ​@PeterG en ​@Luie_ambtenaar, de topic starter heeft niets aan deze discussie en dit voegt niets to.

Inhoudelijk heb ik hier helaas niet veel meer over te zeggen dan Peter in zijn eerste reactie.

Wat vervelend. Bescherm jezelf verder door onbeperkt bellen en sms te nemen. Dat is slechts 1 euro meer. 

2½ uur, 150 minuten, per maand is natuurlijk zo op.

De extra kosten worden helaas niet vergoed inderdaad. 

Bij de bel/sms bundel is al jaren geen waarschuwing meer. 10 jaar geleden al niet. Wat je nog hebt kun je zien in de MijnKPN app. En in je toestel kun je het ook bijhouden, dat moet jezelf instellen. 

Bij de data bundel wel.

Deze kosten worden in principe niet vergoed, je abonnement wijzigen kan in je MijnKPN maar je kunt hiervoor ook altijd even met ons bellen. Je kunt daarvoor online een belafspraak maken.

Bedankt voor uw medeleven,  tot nu toe gaat het goed met mijn moeder bedankt.

Er zullen nog vele telefoongesprekken en behandelingen komen dus ik heb hem na deze 2 maanden belachelijke dure rekeningen betalen zonder melding dat ik een app moest downloaden op onbeperkt bellen gezet en als de sodemieter die app gedownload. 

Tijdens mijn afgesloten contract van 2009 is dit nooit vermeld. Toen ik hem afsloot kreeg ik netjes tijdig bericht per SMS. Net als levenslang onbeperkt internet wat zonder melding is aanpast naar 10 GB 😉 ik leef nog steeds dus levenslang onbeperkt snel internet is ook geen eerlijke verkoop geweest.

Persoonlijk vind ik het een agressieve manier van doorgeven dat je de app moet gebruiken ;-) 

Het is dat overstappen niet voordeliger is dan mijn huidige contract van 2009 anders waren jullie deze trouwe klant verloren.

Bedankt voor uw antwoord en dure les.

Fijne dag

Mvg Rachel

Reageer