Skip to main content
Goede morgen

Ik had een vraag.

Ik ben al klant bij de KPN sinds februari 2019 maar ontbreekt alleen nog mobiel aan.

Bij Ziggo loopt mijn contract af op 31 mei as en ik stap dan over naar KPN en heb thuis al mijn sim kaartje liggen van de KPN.

Vrijdag 31 mei tussen 09.00 en 16.00 kan ik waarschijnlijk niets doen want wordt het overzetten gebeurd.

Daarna moet ik mijn mobiel uit zetten en mijn oude sim er uit halen en de nieuwe in doen met sim code 0000.

Mijn vraag is dus neemt hij dan wel al mijn contacten mee van mijn oude sim kaart en zo nee hoe moet ik dit dan doen

Voor mijn gevoel ben ik als ik gewoon de nieuwe sim er in doe al mijn contacten kwijt.

Bedankt



Admin: titel van je bericht aangevuld ter verduidelijking

Hallo @almere67 ,

als de contacten op je oude sim staan ben je ze straks kwijt, kijk in je telefoon of je de contacten kunt verplaatsen naar het interne telefoongeheugen dan kun je ze later weer verplaatsen naar je nieuwe sim.

Google heeft ook de mogelijkheid voor het back-uppen van contacten en weer terugplaatsen op de nieuwe sim, kijk zelf maar welke manier voor jou het handigst is.

Wat betreft de omzetting kun je het beste de oude sim in de telefoon laten tot je merkt dat je telefoon via Ziggo/Vodafone niet meer actief is, dan ben je omgezet naar KPN en kun je de sim van KPN plaatsen.

Succes.
Jan-D

Dus als ik vrijdag naar 16.00 uur mijn kpn sim kaart er in doe ben ik gewoon mijn contacten kwijt als ik niets onderneem?

Gr

Alex
Hallo @almere67 , als je contacten nu op de Ziggo-sim staan inderdaad, daarom mijn eerdergenoemde adviezen.

Het zou ook kunnen zijn dat je reeds van de Google back-up-functie gebruik maakte, dan staan de contacten reeds/ook in 'the cloud' , maar dat weet je zelf het beste.

Succes.
Jan-D

Cloud hou ik niet zo van.

Ik wil er wel aan toevoegen dat ik mijn mobiel behoudt.

Met een nieuwe mobiel had ik dus de app smart switch kunnen gebruiken.

Zelf zit ik nu te denken om mijn contacten op mijn sd kaart te zetten en als ik de nieuwe sim er in doe moet ik het of importeren of exporteren 1 van de 2
Hallo @almere67 , sommige telefoonwinkels kunnen je ook helpen met het overzetten van je data.

Ik zou de 'oude' simkaart nog niet weg doen voordat je zeker weet dat al je data over gezet is.

Succes.
Na het invoeren van de KPN sim kan je ze ook gewoon op het telefoongeheugen laten.
Ik denk dat ik zaterdag gewoon naar de winkel ga en zij mijn nieuwe sim erin doen maar dan wel eerst me contacten overzetten

Tthanks voor alle hulp

Alex
Ik denk dat ik zaterdag gewoon naar de winkel ga en zij mijn nieuwe sim erin doen maar dan wel eerst me contacten overzetten

Tthanks voor alle hulp

Alex


Hallo @almere67 , heel verstandig en graag gedaan.

Laat s.v.p. nog wel even de goede afloop weten.☺️
Hallo @almere67 ,

ik heb op de Telfort-site nog wat aanvullende info gevonden, kijk maar eens op onderstaande link:

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/toestelhulp-1.htm
Hallo Jan-D

Ga die link bekijken en laat het je weten hoe het afgelopen is.

Thanks
Ha @almere67, welkom! Ik lees al goede ideeën! Importeren naar SD-kaart, overzetten naar je Google account, het kan allemaal. Naar de winkel gaan, kan natuurlijk ook. Hou er wel rekening mee dat het het Hemelvaart weekend is en dus iets drukker kan zijn in de winkel. Mocht je nog vragen hebben, weet je ons te vinden!
Goedemiddag

Ben ik weer.

Me contacten stonden gedeeltelijk op mijn sim,cloud en opslag en nu heeft een medewerk van de KPN winkel alles op cloud gezet.

Zelf geen voorstander van cloud omdat het toch circuleert kan op het internet maar hij had een punt want het zijn maar telefoon nummers en geen bank gegevens enz enz

Allemaal bedankt voor jullie hulp

Fijn weekend

Alex
Dit is de site van KPN ,ook handig voor bv je e-mail instellen,zie

https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen/hulp-bij-instellen.htm
Fijn dat je geholpen bent in de winkel en top dat je het nog even liet weten! Ik wens je een fijn weekend verder!