Skip to main content

Helaas kan ik zo snel geen telefoonnummer vinden van de KPN Klantenservice, alleen pagina's vol met vragen, waar ik niet mee zit. Vandaar mijn vraag hier, omdat er KPN medewerkers mee lezen.

Afgelopen weekend heb ik gebeld met KPN om mijn mobiele abonnement te verlengen met meer data. Op internet vond ik een aanbieding van Euro 15,00 voor 5 GB data, onbeperkt bellen en onbeperkt SMS’en zonder aansluitkosten (ik heb ook internet thuis, dus daardoor paar euro korting). Medewerker keek met mij mee naar de tarieven. Tijdens het gesprek met de medewerker heb ik deze voorwaarden twee of drie keer opnieuw gemeld om te vragen of dit echt klopte. Dit werd steeds bevestigd door de medewerker. Ook heb ik gemeld dat er bij 2GB eveneens Euro 15,00 stond. Gecheckt of dit een tikfout op internet kon zijn. Nee, zei de medewerker. Mijn aanbieding was goed. Tot mijn stomme verbazing kreeg ik in de mail een contract waarin Euro 17,50 wordt genoemd als maandelijks bedrag. Opnieuw met KPN gebeld. Ik kreeg toen een vrouw aan de lijn die iets noemde als Husselkorting of zo iets. Dit is in het eerste gesprek niet aan de orde geweest. Stond toen ook niet op de internetpagina met mijn aanbieding. Volgens haar stond er dan wel Euro 17,50 in het contract, maar er zou maar Euro 15,00 worden berekend. Flauwekul natuurlijk. Een contract is bindend en moet de afgesproken details bevatten. Vanmorgen 09.06 uur factuur ontvangen met ….. jawel, Euro 17,50. KPN, willen jullie dit alsjeblieft terugzetten naar afgesproken Euro 15,00? Jullie nemen alle gesprekken op, dus jullie kunnen dit controleren. Alvast mijn hartelijke dank voor jullie service.

Klantenservice: algemeen: 0800-0402, voor alleen mobiel: 1200.


Kijk naar je contract/orderbevestiging,  daar staat 17,50 op. Is nooit 15 euro geweest.


Hallo @JPO1 ,

Op het toegestuurde contract wordt altijd de bruto prijs vermeld, omdat de 2,50 Husselkorting alleen geldt zolang je ook minimaal KPN Thuis Internet afneemt. 

Maar de 2,50 korting kan je nu nog wel zelf regelen. 

Voor het aanmelden van jouw producten voor de voordelen van KPN Compleet of KPN Hussel (dat is afhankelijk van hoe oud jouw abonnementen zijn) kun je gebruik maken van deze aanmeldpagina: kpn Hussel aanmelden


Ik ga dit proberen. Maar dan wel slordig dat de medewerker dit niet heeft vermeld. En nog slordiger dat op de factuur al meteen euro 17,50 berekend is.


Zojuist gebeld met KPN. Medewerker Temme500.

Deze medewerker legde uit dat er een fout was gemaakt. Ik heb helemaal niets met Husselkorting te maken. Dat was verkeerd gegaan bij vorige gesprek.

Temme heeft dit nu prima opgelost. Ik krijg Euro 2,50 retour van deze maand en hij heeft de juiste korting ingevuld bij mijn abonnement. Ik krijg dus vanaf nu gewoon het afgesproken abonnement tegen de afgesproken prijs. Dank je wel, Temme. Ik ben heel blij met jouw service en kennis van zaken.

Door jou blijf ik bij KPN. Ik was al in staat om de hele boel af te zeggen (14 dagen bedenktijd) en alsnog naar Lebara over te stappen, ondanks de iets tragere internetsnelheid.

KPN, investeer alsjeblieft in de kennis van jullie eerstelijns helpdesk bij vragen en klachten. Scheelt heel veel irritatie.

Â