Skip to main content

Mijn vrouw gaat met enige regelmaat naar Israel en heeft geen kennis van instellingen in een telefoon. Kennelijk wordt op het vliegveld van Tel Aviv een 4G-signaal opgepakt, want elke keer als zij arriveert wordt er data verbruikt, elke keer tot het maximum van € 60,50. Ik heb dat nu al drie keer moeten betalen en dat voor een abonnementje van € 15 per maand. Ik zal voortaan haar dataverbruik moeten blokkeren, maar dat betekent wel, dat zij op weg naar het vliegveld geen internet heeft. Is er een coulance mogelijk voor deze drie bedragen? Want de verbruikskosten voor internet zijn nu zo'n 14 maandabonnementen…...

Ik hoop oprecht dat de providers in Europa de handen ineen zullen slaan en zullen komen met een oplossing voor dit zeer vervelende probleem.

Wat mist is een instelling op de telefoon die roaming buiten de EU blokkeert.

Waarschijnlijk zal dat wel weer 2026 gaan worden voordat de telecombranche in beweging komt maar het zou heel mooi zijn als KPN hier het voortouw in zou nemen.

Er zullen vast een aantal technische hobbels genomen moeten worden, maar kom op ... dergelijke uitdagingen zijn toch juist interessant.


Helemaal mee eens, maar op dit moment dus niet mogelijk. KPN is niet bereikbaar per email en ik hoop, dat op deze plaats een KPN-medewerker actief is, die over een dergelijk coulanceverzoek kan beslissen.


Is het een idee om een lokale simkaart te gebruiken en zoveel mogelijk WiFi? Dan kan ze i.i.g. via haar bestaande nummer whatsappen.


Is het een idee om een lokale simkaart te gebruiken en zoveel mogelijk WiFi? Dan kan ze i.i.g. via haar bestaande nummer whatsappen.

Ze weet niets van instellingen wijzigen, is een digibete. Dus een SIM-kaart vervangen zal ook niet echt lukken. :slight_smile:


Hoi @wavesfromhollan . 

Dat zijn geen misselijke bedragen en ik kan me goed voorstellen dat jullie hier van balen.

Ik heb je een privébericht gestuurd. Kun je daar op reageren? 


Voor de meelezers: Via priveberichten zijn we samen tot een passende oplossing gekomen. 

@wavesfromhollan Mocht je ooit andere vragen hebben, stel ze gerust.