Skip to main content
Beantwoord

Data delen in het buitenland met Unlimited

• April 14, 2025
  • 5 reacties
  • 122 keer bekeken

Hans Kramer
Topper
Forum|alt.badge.img

Ik heb een unlimited abonnement en deel mb’s met het abonnement van mijn vrouw. Tellen deze gedeelde mb’s mee voor mijn maximale verbruik van 75GB in het buitenland?

Beste antwoord door RBxx

Dus even voor de duidelijkheid, klopt dan de volgende stelling? Wij kunnen gezamenlijk in Europa 150GB per maand gebruiken. 

Ja dat klopt. Jij hebt zelf de 75 GB EU-bundel en je kan de andere 75 GB delen met jouw vrouw. Zij kan die data gebruiken in Nederland en de EU.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • April 14, 2025

Nee ​@Hans Kramer 

Jouw maandelijkse 75 GB data in het buitenland (de EU) staat los van de 75GB die je maandelijks kunt delen met jouw huisgenoten. Het zijn twee gescheiden bundels. Als je in de MijnKPN app kijkt onder “Mijn Bundels”, zie je die respectievelijk staan onder “Binnen EU” en “In Nederland”

Hans Kramer
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • April 14, 2025

Dus even voor de duidelijkheid, klopt dan de volgende stelling? Wij kunnen gezamenlijk in Europa 150GB per maand gebruiken. 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • April 14, 2025

Ja dat klopt. Jij hebt zelf de 75 GB EU-bundel en je kan de andere 75 GB delen met jouw vrouw. Zij kan die data gebruiken in Nederland en de EU.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • April 14, 2025

Hoi ​@Hans Kramer 

Nog even iets anders. Als je in Europese landen in de buurt van de buitengrenzen EU komt, is er het risico dat je buitenbundel-kosten oploopt. Die kunnen oplopen tot € 60,50 per factuurperiode. Dat geldt ook voor veerboten met maritiem (satelliet) netwerk aan boord.

Stuur allebei voor vertrek een sms bescherming aan naar 1266. Daarmee zet je de limiet op € 0,- en blokkeer je internetgebruik buiten de EU.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi Hans! Ik zie dat Ruud je van uitstekend advies heeft voorzien, dank daarvoor! Mochten er nog vragen openstaan laat het dan weten!