Skip to main content

Goedemorgen,

Ik heb een vraag. Ik ga een mifi router aanschaffen. Ik heb op dit moment een abonnement bij KPN voor mobiele telefonie met onbeperkt data (en onbeperkt bellen). Nu wil ik daarnaast een data only abonnement afsluiten voor de mifi router. En dan mijn huidig telefoon abonnement aanpassen. Ik gebruik de telefoon namen vaak als hotspot maar die is heel traag. Is het mogelijk om MB’s te delen vanuit een data only abonnement met mijn telefoon abonnement?  En moet ik een nieuw abonnement aanschaffen of zijn er mogelijkheden binnen mijn huidig abonnement?

 

De mogelijkheden qua data over mobiel zijn bij KPN niet erg gunstig. Het data abo wat ze hebben is niet als onbeperkt te krijgen. Je kan in ieder geval wel MB’s delen vanuit je telefoon abo naar dat data abo, tot 25GB dacht ik.

Probeer wel eerst uit te vinden waarom de telefoon als hotspot zo’n trage internet ervaring oplevert. De gemiddelde smartphone heeft qua 4G betere capaciteiten dan een gemiddelde mifi, maar weet niet om welk merk,type apparaten het bij jouw gaat.

Wat haal je als speedtest op de smartphone als hotspot uit staat?

En wat gemeten op laptop die dan verbonden is met smartphone in hotspot modus?

 


Goedemiddag @Wilmor! 

Als de mobiele abonnementen geregistreerd staan op hetzelfde adres, dan kun je gebruik maken van het voordeel onderling delen van MB's: dat kan vanaf je telefoonabonnement naar het data only abonnement en vice versa. Je kunt inderdaad apart een nieuw data only abonnement afsluiten (we hebben nu de actie dat er geen aansluitkosten worden berekend voor een nieuw data only abonnement en, als je ook gebruik maakt van KPN Internet krijg je €5,- per maand korting op het data only abonnement). Helpen deze antwoorden jou verder om een keuze te kunnen maken?

Â