Skip to main content

Kunnen jullie controleren of er op mijn abonnement een buitenlandblokkade zit. Dataroaming staat aan, maar zodra ik grens overga heb ik geen bereik.

alvast dank! 

Kunnen jullie controleren of er op mijn abonnement een buitenlandblokkade zit. Dataroaming staat aan, maar zodra ik grens overga heb ik geen bereik.

alvast dank! 

Heb je soms een samsung. Hadden wij namelijk ook, maar zo gauw we de simkaart in een Xiami deden werkte het prima. 


Nee, ik heb een iPhone 14. Maar bedankt voor het meedenken. 


Nee, ik heb een iPhone 14. Maar bedankt voor het meedenken. 

Bedankt voor het reageren, weten we nu tennminste dat het niet aan de physieke phone lag. 


Hi @AriannePessy! Op onze kennisbankpagina over roaming staan tips om je hierbij te helpen. Kijk ook op onze toestelhulp pagina voor hoe het instellen er op je telefoon uitziet. 

Lukt het daarmee nog niet dan hoor ik het graag van je. Dan kijken we samen verder. 

Laat in dat geval weten om welk buitenland het gaat, of je de sms krijgt dat je de grens over bent en met welke netwerken je verbinding maakt. 


@Bram_ 

Bedankt voor je reactie. De linkjes die je geeft heb

ik al bekeken en dit heeft niets opgelost. Ik heb het probleem elke keer als ik over de grens ga. Ik krijg wel een sms van KPN. Ik weet niet met welke netwerken verbinding wordt gemaakt. 


je kan handmatig netwerken selecteren bij je mobiele data instellingen. 


@AriannePessy dan wil ik graag voor de zekerheid de instellingen in onze systemen nakijken. 

Ik kan alleen op de postcode en het huisnummer in je profiel niks vinden. Zou je die willen nakijken of het mobiele nummer toevoegen waar het om gaat? Dan ga ik aan onze kant alles voor je na. 


@Bram_  mobielnummer en klantnummer toegevoegd. 


Hi @AriannePessy! Ik kan geen reden vinden waarom het niet werkt. Wanneer ben je voor het laatst in het buitenland geweest met de telefoon? 

Zou je in ieder geval de volgende keer de stappen uit ons kennisbankartikel willen volgen zodra je weer in het buitenland bent: 

Lukt het dan nog niet, dan wil ik een ticket aanmaken. Wel is het daarvoor beter als je in het buitenland bent terwijl we het ticket hebben lopen. Zoiets duurt meestal 3 tot 4 werkdagen. Ook gaat tijdens het ticket gevraagd worden of je al een ander toestel hebt geprobeerd. Heb je de mogelijkheid in dat geval je simkaart kort in een ander toestel te doen om dit te testen?


@Bram_  bedankt voor je uitvoerige antwoord, deze suggesties had ik doorlopen en heeft helaas niet geholpen. Ik ga steeds voor een paar uur of een dag de grens over, meestal naar Duitsland. Als je een call wilt aanmaken heel graag. 


Beste @Bram_ 

 

Zoals je hebt gezien hebben wij hetzelfde meegemaakt in Belgie vlak over de grens. We zijn uitstekend geholpen door een KPN helpdesker (via een smartphone op Odido) maar: Die helpdesker moest ook toegeven dat alle zogenaamde KPN AI oplosingen in de AI database waar jij nu ook weer naar verwijst gewoon niet werken. Het lijken meer zogenaamde intiligente prullebak oplossingen, want ze werken gewoon niet. De laatste helpdesk mederwerker die ons hielp, adviserde hier naar het forum te gaan. Mijn ervaring, je krijgt het rideltje database oplossingen hier. Er zal wel eens ieman geweest zijn, waarbij dit toevallig werkte, dus hoewel ik redelijk bekend ben met dit forum, hebben we dat niet gedaan. Wat hielp was een nieuwe smartphone gebruiken, maar dat kan niet de oplossing zijn. Overigens eerder waren we det gewend vlak over de grens met Duitsland, maar niet zo extreem als nu in Belgie, het werkte nergens in Belgie.  


@AriannePessy ik heb het ticket voor je aangemaakt. Ik verwacht dat je binnen een paar werkdagen hier iets over hoort. 

Zorg dus dat je de komende werkdagen goed mobiel bereikbaar bent. Laat je het hier weten wanneer het is opgelost? 🙂


Hi @AriannePessy! We zijn een weekje verder. Heeft de technische dienst via het ticket de verbinding weer op gang kunnen brengen?


Hoi Bram, ik heb er ook nog een telefoontje naar de klantenservice aan gewaagd en het werkt inmiddels. Ben de hele week in het buitenland geweest en ik had bereik. Er bleek een blokkade op het nummer te zitten.  
bedankt!!