Skip to main content

Ik heb voor mijn vakantie in Turkije een buiten de EU databundel gekocht van 10 GB voor 24,99 en toch al extra kosten van 56,50 terwijl ik geen sms heb gehad dat die bundel voor 50% 75% of 100% op is. Hoe kan dat. Ik kan ook op mijn kpn app niet zien hoeveel ik heb verbruikt terwijl dit wel in de sms van de kpn staat die ik heb ontvangen na activering van de bundel.

Ik heb niet gebeld oid en alleen een databundel besteld.

 

Groet Monique Konings-Bosman 

Ai, wat vervelend, Mkb83. Welkom op het forum.

Er is een kleine omweg om in de app toch de stand van zaken omtrent de Turkije data bundel te kunnen zien.

Klik op deze link https://www.kpn.com/almijnbundels om direct naar de pagina te gaan in de app. Let op: invoeren in de browser werkt niet, je moet echt op de link klikken.

Mogelijk toch een klein beetje data gebruikt voordat je de bundel activeerde. Deed je dat namelijk pas in Turkije? Het maximum van € 60,50 is zo bereikt. Bij slechts 24 MB namelijk.

Bellen, gebeld worden en sms versturen geeft sowieso extra kosten. Daar zijn geen bundels meer voor voor Turkije.


Hoi Peter,

Dank voor je reactie. Ik heb 1 WhatsApp  tekst berichtje gestuurd dat we waren aangekomen en  daarna de roaming weer uitgezet totdat ik mijn data bundel ging bestellen via de sms omdat de kpn die stuurde.

Volgens de app heb ik 48 mb verbruikt. Belachelijk dat dat zo snel gaat dan.


Tja. Die data bundel beter al aanzetten de dag van vertrek voordat het vliegtuig opstijgt. Of de dag voor vertrek. Dan gebruik je bij aankomst direct al de bundel.

Veel mensen maken dezelfde 'fout'. Bundel pas nemen net na aankomst. Maar dan staat je telefoon al aan en apps die ongemerkt updaten. Locatie checken en dergelijke. Het is echt niet alleen dat appje. 

Oh ja. Voor dat het vliegtuig opstijgt telefoon op vliegtuigstand zetten. Of uit. De tarieven in de lucht zijn helemaal sky high. 


Dankjewel Peter,

Als ik van te vorenhad geweten dat ik een speciale bundel nodig had had ik dat zeker gedaan ga me voor de volgende vakantie beter inlezen hihi. 

 Ik heb in het vliegtuig sowieso altijd mijn mobiel op vliegtuigstand staan.

Vind het wel belachelijk dat Turkije niet onder de eu valt bij kpn. Nogmaals bedankt voor je reacties. Het is wat het is.

 


Turkije is ook niet aangesloten bij de EU, niks vreemds aan @Mkb83 , alleen bij de Navo/Nato/Otan, maar dat is heel anders.

 


Turkije ligt ook nog eens voor 97 % in het werelddeel AZIË. Dat is ook niet EUropa. @Mkb83 . En maar 3 % in Europa. 

En er zijn ook in Europa landen die niet binnen de EU vallen en dus ook niet binnen de Roam like home regeling van Tante Neelie. Overigens is die regeling eigenlijk iets meer landen, die van de EER.

Alleen Vodafone heeft Turkije in de bundel. Maar dat kan ook want zij opereren ook in Turkije. Dan zouden ze aan zichzelf moeten verrekenen…..

Alle andere NL providers hebben te maken met roaming contracten met Turkse providers.


Hi @Mkb83, een flinke tegenvaller zo op je eerste vakantiedag 🙁

Ik zie dat PeterG en JanD je onder andere al uit hebben gelegd dat Turkije echt niet binnen de EU ligt (en zelf bijna volledig buiten Europa). Ondanks deze domper, wil ik je wel nog een hele fijne vakantie toewensen!