Skip to main content

Ik kreeg op 1 februari opeens 3 smsjes na elkaar dat mijn data op was terwijl ik die dag bijna niets (bijzonders) op mijn telefoon had gedaan. Mijn internet is nu geknepen?

Ik kan in de app niet meer inloggen, er staat dat er een storing is al 3 dagen.

Via jullie site krijg ik geen antwoord op mijn vraag:

> hoe kan ik inzage krijgen in mijn verbruik zonder de app?

> of: hoe kan ik weer in de app inloggen?

> en als het niet klopt met mijn data (wat ik verwacht) hoe krijg ik het dan terug? Ik heb dit nodig voor mijn werk.

 

Hallo @KimNim 

 

In de mobiele telefoon zelf wordt ook bijgehouden hoeveel datagebruik er is en welke apps dat verbruikt hebben, misschien kan je daar vinden welke app zoveel data verbruikt heeft?

 

Er waren meerdere meldingen over niet in kunnen loggen in de app, dat kwam door een storing, een aantal gebruikers hebben net gemeld dat het bij hun nu opgelost is, kan jij nu ook weer inloggen in de app?


Hoi @KimNim, welkom hier. 

Wat balen dat de data zo ineens op was. Data verbruik kun je op meerdere manieren opvragen. 

Maar data wordt eigenlijk altijd verbruikt op het toestel. Zo kunnen er updates of iets plaatsvinden terwijl je verbonden bent met het mobiele netwerk. Ik kan niet inzien waaraan het verbruikt is. Alleen dat het verbruikt is en wanneer. Het verdwijnt niet zomaar. Hopelijk kun je in jouw toestel achterhalen waaraan het opgegaan is. 


Ik kan het helaas niet terug vinden en ik heb echt niets raars gedaan op dat moment. Heb nu maar bijgekocht voor deze maand en de teller aangezet voor nu zodat ik zie wat het kan zijn.

Nog nooit gehoord van een app die binnen 5 min alle data op kan maken. 
Hopelijk was een one time thing. 


Het kan een app zijn, maar ook bijvoorbeeld een update van het besturingssysteem. Dat kan ook best wel in de data lopen. Wel jammer dat je het niet hebt kunt achterhalen. Ik kan enkel nog zeggen kijk eens naar de instellingen in jouw toestel wat allemaal mag op mobiele data en wat misschien beter kan als je via wifi verbonden bent.Â