Skip to main content

Wij gaan binnenkort naar Samos in Griekenland. Dit eiland ligt dichter bij Turkije dan Griekenland en de kans bestaat dat mijn verbinding ongemerkt overgaat naar een lokale Turkse provider. Dat betekent extra (hoge) kosten. Ik kan dit voorkomen door de dataroaming uit te zetten, maar uit principe wil ik dit niet doen. Niet vanwege berichten die ik zou missen of kunnen verzenden, maar vanwege het feit dat ik in Europa ben, een contract heb met de KPN en zij dus met een oplossing moeten komen dat ik geen extra kosten hoef te betalen. In de KPN winkel was dus het advies om de roaming uit te zetten, maar dat vind ik geen oplossing. Wordt dus nog vervolgd…..

Hallo @www61 

 

De enige oplossing in zo'n geval is om handmatig een Griekse provider te kiezen, Vodafone heb je ook in Turkije maar in Griekenland heet dat Voda-GR, je hebt daar ook Cosmote en vast nog meer providers.

Het beste kan je dus mobiele data uitzetten voor vertrek en daar eerst handmatig een Griekse provider kiezen voor je mobiele data weer aanzet.

Zie ook de KPN buitenland pagina voor meer informatie en tips: https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland.htm

Reistips staan een heel eind naar onder op die pagina.


@www61, Helaas heeft KPN nog altijd geen functionaliteit beschikbaar gesteld om data-roaming buiten de EU te blokkeren zonder dat data-roaming binnen de EU daarmee ook geblokkeerd wordt.

De provider Simpel biedt die functionaliteit wel en ik heb KPN al tientallen keren gevraagd om dit ook te implementeren zodat ook jij nu onbezorgd op Samos had kunnen vertoeven.

Tip: Neem contact op met klantenservice en laat jouw dataroaminglimiet op €0,- zetten. KPN moet dit voor je kunnen instellen en zo niet dan is mijn advies om een klacht bij ACM neer te leggen.