Skip to main content

Ik zit al 1,5 week in Japan en heb gelijk bij aankomst mijn dataroaming uitgeschakeld. Mijn vriend heeft een bundel waarbij ik af en toe zijn hotspot gebruik voor het beantwoorden van appjes. 
 

Ik weet dan ook zeker dat het gedurende deze periode heeft uitgestaan. Nooit meldingen oid meer ontvangen (van appjes, mails etc).
 

Gisteren was mijn telefoon leeg en heb ik hem in de oplader gedaan. Vanochtend bij het opstarten en activeren van de sim krijg ik ineens 2 berichten achter elkaar van KPN: 80% verbruikt daaropvolgend 100% verbruikt van buitenlandbundel. 
 

Mijn dataroaming staat ineens aan? Hoe kan dit terwijl ik 100% zeker weet dat dit uitstond en kan KPN hier dieper induiken? Dit klopt niet. 
 

Ik hoor het graag!

Hallo @Nickske ,

Je zal toch zelf iets gedaan hebben. KPN heeft niet vanuit Nederland iets aangepast in het menu van jouw telefoon. 


Jij bent het zoveelste slachtoffer van het ontbreken van de functionaliteit om data-roaming buiten de EU te blokkeren zonder dat data-roaming binnen de EU uitgezet hoeft te worden.

Ik heb KPN in de afgelopen jaren tientallen keren gevraagd om deze functionaliteit beschikbaar te stellen maar nog altijd heeft KPN geen actie ondernomen en daar ben jij nu helaas ook tegenaan gelopen.

Beste KPN, Hoe vaak moet ik nog smeken om data-roaming buiten de EU standaard te blokkeren en de functionaliteit te bieden waarmee de abonnee zelf in staat is data-roaming buiten de EU aan en uit te zetten.

Neem een voorbeeld aan Simpel, die kunnen dat blijkbaar wel.


Hoi @Nickske . Ik vrees dat dit jouw eigen verantwoordelijkheid is.  Wij passen niks aan op jouw toestel. 

Wat @wjb  suggereert is handig en we hebben het verzoek doorgezet maar dat is bij ons nog geen optie. Tot die tijd is het voorzichtig zijn en roaming uitzetten als je op reis gaat en niet voor onvoorziene kosten wilt komt te staan.