Skip to main content

Hallo. Ik wil mijn dataverbruik per app inzien van 3 augustus. Kunnen jullie mij deze opsturen? 

Hallo @ERik45 ,

Dat gaat KPN niet doen. 

Wat je wel kunt doen? 

Open in het menu van je telefoon de optie Mobiel netwerk.

Kijk dan bij Mobiele Data en daar zie je het verbruik per app.

En dan kun je voor jezelf een aardig beeld vormen...  


Die details kan KPN niet zien. Het mag ook niet i.v.m. de privacyregels.

Kijk in jouw toestel, die houdt dat voor je bij. KPN kan alleen zien hoeveel data je totaal gebruikt.


Hallo @ERik45 ,

Dat gaat KPN niet doen. 

Wat je wel kunt doen? 

Open in het menu van je telefoon de optie Mobiel netwerk.

Kijk dan bij Mobiele Data en daar zie je het verbruik per app.

En dan kun je voor jezelf een aardig beeld vormen...  

@ERik45 

Is het gelukt via jouw telefoon? Heb je nu een idee van welke app het verbruik was?  


Oké. Wie kan mij, zonder dat ik dat wil of daar toestemming voor heb gegeven, data laten verbruiken? Wie is daartoe bevoegd? Hoe kan zoiets?


Als jij een smartphone gebruikt en daarop app's installeert, dan gaat deze telefoon data gebruiken. Ook de telefoon zelf heeft regelmatig updates nodig voor beveiliging en/of nieuwe functies.

Dat kan (gratis) via WiFi op jouw thuis netwerk of via 4G/5G op het mobiele netwerk van KPN.
In het laatste geval is dat data uit jouw mobiele abonnement. Als je dat niet wilt, dan moet je in de instellingen op je telefoon aangeven dat de app's alleen WiFi mogen gebruiken. Of je zet "Mobiele data” helemaal uit.


In aanvulling op het bericht van RBxx: heb je wellicht een iPhone? Zo ja, dan kan het zijn dat je ‘wifi-assistentie’ aan hebt staan, dit is een optie die er voor zorgt dat je toestel van wifi overschakelt naar 4G, als het wifisignaal niet helemaal optimaal is. Zo kan je dus ongemerkt van de wifi af gaan. De optie is uit te zetten in je toestel, mocht je dat willen!


Hoe kan het dat een telefoon die eigenlijk de hele dag uitstaat, in een treinreis van 40 minuten, terwijl er alleen maar apps gebruikt worden, meer dan 80% van zijn dagbundel (9GB data) verbruikt? Hoe is zoiets mogelijk (zie ook vorige vragen)? Ik wil dit graag weten.


Hierboven zijn meerdere mogelijk oorzaken genoemd @ERik45, in verband met privacy wetgeving kunnen en mogen wij niet inzien wáár je data aan op is gegaan, dus ik kan je niet vertellen wat er precies gebeurd is. Wel kan ik je garanderen dat de data echt is verbruikt. Als je wil zien waaraan de data op is gegaan, kan je dat dus alleen uit de instellingen van je telefoon aflezen. 


Wie mag dit wel? 


Mijn vraag was ook. Hoe kan zoiets. Wie kan zoiets? Met bijvoorbeeld een telefoonnummer en/of een ander voor de telefoon uniek nummer?


Wie mag dit wel? 

Niemand. 


Wie kan zoiets? Met een telefoonnummer en een ander voor de telefoon uniek nummer?


Wie kan zoiets? Met een telefoonnummer en een ander voor de telefoon uniek nummer?

 

Je komt niet verder zo, @ERik45

Zoals hierboven al een paar keer is uitgelegd, kan je dat alleen zelf opzoeken in de instellingen van jouw telefoon. Alleen daar is deze informatie beschikbaar.


Wat kan iemand met zowel een IMEI als een telefoonnummer?