Skip to main content

Ik heb via sms een buitenlandbundel 100  aangezet en deze werkte prima.

Nadat ik een waarschuwing kreeg dat deze bijna opraakte heb ik snel een nieuwe buitenlandbundel aangevraagd via sms , deze x de  2000.

Hiervan kreeg ik net als bij de 100, een bevestiging via sms, alleen de 2000 werkt nu niet.

Hij staat bij mijn kpn wel weergegeven bij bundels, maar blijft ongebruikt.

Roaming staat aan maar ik kan alleen maar de wifi gebruiken.

Ik zou graag nog gebruik willen maken van deze bundel aangezien ik morgen weer naar Nederland vlieg.

Hoe los ik dit op?

 

Kpn kunnen jullie mij aub spoedig helpen? 


Ai, dat is vervelend. Heb je wel de juiste bundel aangezet, van toepassing voor het land waar je bent? Welke bundel en welk land gaat het om? 

Het forum is niet de snelste weg voor deze vraag. Door de drukte is hier op het forum de wachttijd op een reactie van een KPN medewerker een paar dagen.


Hallo Ruud,

Ik ben nu Servië.

De eerste bundel via sms "voordeel 100 aan "lukte  maar was daar vrij vlot bijna doorheen.

Ik kreeg toen een waatschuwing dat bundel 100 bijna op was.

Ik heb toen maar voordeel 2000 aangevraagd via sms zodat ik genoeg data zou hebben voor internet.

Deze aanvraag is op sms bevestigd en geactiveerd staat er.

Deze staat dus ook wel bij mijn bundels bij mijn kpn maar heb nog steeds niks ervan kunnen gebruiken. 

Daar boven staat bundel 100 ook weergegeven,en dat deze al verbruikt is binnen de gebruikte aantal dagen


Dus de bundel 2000 MB (alleen data) via “Sms VOORDEEL DATA 2000 AAN naar 1266” voor € 19,99 ? Die zou inderdaad in Servië moeten werken. Je hebt de voor de hand liggende acties (roaming, mobiele data aan, telefoon opnieuw opstarten) wel gedaan neem ik aan. De eerste bundel werkte tenslotte ook. Ik vrees dat het te kort dag is om dit nog aan de praat te krijgen als je morgen alweer naar Nederland vertrekt.

Ik vertrouw er op, dat een KPN moderator hier op het forum de kosten wel zal vergoeden als deze bundel na 31 dagen ongebruikt is verlopen. Zet jouw persoonlijke gegevens daarvoor alvast in het forumprofiel, daar is die informatie alleen toegankelijk voor KPN medewerkers.


Ik heb inderdaad de bundel voordeel data 2000 van €19,99 aangevraagd. ( zie bijlage).

Mijn persoonlijke gegevens heb ik ook zoveel mogelijk bijgewerkt.

Ik hoop dat ik spoedig bevestiging ontvang van een kpn moderator die mij wil verzekeren van een vergoeding van de ongebruikte bundel.

Ik heb namelijk al ( door mijn eigen fout) €60,50  aan datakosten gemaakt doordat ik roaming al aan had gezet voordat ik de bundel 100 aangevraagd had...heel stom, ik weet t...( inmiddels weet ik nu dus hoe dat gekomen is en waarom)


Ai, dat is extra balen die € 60,50. Het kan zijn dat dit een rol speelt. Als dat bedrag bereikt wordt, dan blokkeert KPN verder datagebruik en misschien werkt daardoor ook de 2e bundel niet meer. Daar kan een moderator wellicht meer over zeggen.


Inmiddels ben ik weer in Nederland, en heb ik nul data van mijn bundel 2000 kunnen gebruiken..maar de dagen verlopen ondertussen wel! Dus heb ik straks voor niks deze aangevraagd.

Ik was de afgelopen dagen aangewezen op gratis wifi punten en heb mij zo enigzins kunnen redden gelukkig.

Ik vind het wel bijzonder dat ik na roaming kosten van €60,50 eerst wel de bundel 100 kon gebruiken, maar later de 2000 niet.…

Helaas dus ook nog geen respons van een KPN moderator hier op dit Forum.

Ik zal kijken hoe ik maandag dan een medewerker hierover te pakken kan krijgen.

Ruud, in ieder geval bedankt dat je met mij mee wil denken voor een oplossing!

 


Spijtig dat de 2e bundel niet werkte, maar zoals ik al zei verwacht ik dat een moderator die kosten wel zal vergoeden. Mogelijk heeft die ook een verklaring waarom de 2e bundel niet werkte. Door de drukte op het forum is de wachttijd op een reactie wat langer (3-4 dagen op dit moment).

(….)
Ruud, in ieder geval bedankt dat je met mij mee wil denken voor een oplossing!

Graag gedaan. Daarom ben ik op het forum, om anderen te helpen.


Hoi @BelindaB, wat balen dat het niet lukte de bundel werkend te krijgen. Ik heb even meegekeken. Ik zie dat de SuperVoordeelbundel is geactiveerd in plaats van de Voordeelland data bundel 2000. Daar is het misgegaan en vandaar dat die niet werkte. :(


Ik heb gewoon het zelfde gesmst als bij de  " voordeel 100 aan " , alleen dan " vooordeel 2000 aan"  ingetypt... hoe kan dat  nu niet goed gaan?


Ik heb het nu op bij kpn opgezocht, maar of je nu een bundel van 2000 buiten de eu of een bundel uit een  voordeellandbundel aanvraagd, beiden hebben dezelfde tekst om via sms aan t vragen. ( VOORDEEL DATA 2000 AAN  en beiden 2000 mb)

Wat is er nu fout gegaan?

En ben ik nu het geld straks kwijt?

Ik kom dit jaar niet meer in het buitenland, en over 24 dagen verloopt de bundel...