Waarom word mijn vriend zijn verlening afgewezen terwijl mijne word goedgekeurd ?? Het gaat om een verlenging met toestel,
Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy
Waarom word mijn vriend zijn verlening afgewezen terwijl mijne word goedgekeurd ?? Het gaat om een verlenging met toestel,
Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy
Hallo
Je zult daarvoor bij mobier.nl moeten zijn.
Hallo
Oke maar mobiel.nl zegt dus dat ik bij kpn moet zijn!?
Hallo
Hallo
Succes
Hallo
Hallo
Succes
Hij is inmiddels aan het bellen bedankt
De klantenservice is voor dit soort zaken morgen pas open
Hi
Ik zie dat je al door bent verwezen naar onze telefonische klantenservice via 0800 - 0402 en hoop dat inmiddels duidelijk is waarom de verlenging af is gewezen. En dat het -eventueel na een aanpassing- alsnog gelukt is om een bestelling te plaatsen
Hoi
Een afwijzing voor een verlenging van een mobiel abonnement + toestel heeft altijd te maken met de kredietcheck die KPN (maar ook andere providers) standaard uitvoert bij een nieuw abonnement en bij een verlenging.
KPN haalt dan (volledig geautomatiseerd) informatie op met de ingevulde gegevens (van in dit geval van je vriend) bij de volgende externe partijen:
Experian verzamelt en verwerkt gegevens zoals betalingservaringen, schuldsaneringen en faillissementen. Zo helpen ze hun opdrachtgevers financiële risico's kleiner te maken.
Stichting Preventel houdt bij of personen of bedrijven bij 1 of meer telecomproviders een factuur nog niet betaald hebben.
Daarnaast wordt als er een toestel mee besteld wordt (zowel nieuwe klant als verlengende klant) een check gedaan bij de BKR in Tiel.
Is je toestelkrediet in totaal meer dan € 250?
Dan zijn we verplicht om in het BKR-register je gegevens (deze heb je tijdens het bestelproces ingevuld) na te kijken.
Heb je een negatieve registratie bij het BKR? Dan beschermen we je tegen betalingsproblemen en krijg je geen toestelkrediet.
Als je toetstelkrediet in totaal meer dan € 250 is, moeten we ook nakijken of je genoeg te besteden hebt.
Daarom hebben we gevraagd om je inkomen en woonlasten (bijvoorbeeld huur, hypotheek, servicekosten en kosten voor gas, water en licht) op te geven.
In de uiteindelijke berekening moeten we ook checken of je al lopende leningen hebt.
Het BKR geeft dat aan ons door. En dat kan ervoor zorgen dat je geen toestelkrediet krijgt.
Alles bij elkaar opgeteld, rolt door een score uit.
En afhankelijk van deze score, wordt (automatisch) bepaald of je wel of geen klant kunt worden, of dat de verlening wordt goedgekeurd.
Omdat het vaak op zeer privacy gevoelige informatie gaat, kunnen alle medewerkers van de klantenservice niet de reden van afwijzing inzien (privacywetgeving AVG).
Alleen bevoegde medewerkers kunnen dat wel inzien, en dat zijn vaak de medewerkers van de Afdeling Acceptatie, maar die zijn vaak telefonisch niet bereikbaar.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.