Skip to main content

Hoi mede forumleden,

Het probleem met de iPhones 11, 12 en SE op het KPN netwerk heeft vandaag toch het landelijke nieuws gehaald, bij RTL Nieuws hebben ze daar vandaag (12 juli 2024) een uitgebreid artikel over geschreven en geplaatst op hun nieuwssite.

Zoals verwacht is er ook contact geweest met een persvoorlichter van KPN, die daarop heeft gereageerd, maar dat is standaard en gebruikelijk.

Al om al géén positieve berichtgeving voor KPN.
Maar als mede klant lees ik wel dagelijks op de community dat steeds meer klanten met dit grote probleem er genoeg van krijgen, en dreigen met overstappen of zijn inmiddels overgestapt.

Hierbij het nieuwsbericht van RTL Nieuws: Deel KPN-klanten heeft al weken last van slechte verbinding: 'Ingewikkeld probleem'

 

Hi Denise en moderators,

mijn melding is inmiddels 28 dagen geleden doorgezet naar de Technische Dienst/backoffice. Ik hoor echter helemaal niets, complete radiostilte.

Ik heb nu twee keer gebeld met de klantenservice, die geven aan geen verdere informatie te kunnen geven.

Naast het feit dat ik sinds eind mei vrijwel geen gebruik kan maken van mobiel internet, is mijn klacht nu dus het totale gebrek aan communicatie over bijv. Compensatie en een mogelijke oplossing.

Kunnen jullie daar wat in betekenen?

Chris

 

 


De technische dienst heeft een behoorlijke achterstand. Daarom kan het even duren voor je reactie krijgt. Helaas kunnen we niet meer dan afwachten.


Is er al een oplossing? 


Is er al een oplossing? 

 

Hoi @Rsw1991 

Welkom op de community van KPN.

Nee, er is nog geen oplossing voor het netwerk probleem tussen de iPhones uit de series 11, 12 en SE en bepaalde Samsung Smartphones.
Als die er al wel was geweest, dan was dit allang door een moderator groot naar buiten gebracht.

Zorg er in elk geval voor, dat je een ticket laat aanmaken voor de technische dienst, dit kun je laten doen door de klantenservice te bellen op 0800-0402 of 1200 vanaf een KPN mobiele aansluiting.

Via de technische dienst wordt je dan op de hoogte gebracht per sms bij een nieuwe update, en je komt op de bel-lijst te staan om teruggebeld te worden voor een passende oplossing/compensatie.


Is er al een oplossing? 

Ik ben na bijna 3,5 maanden eindelijk (grotendeels) geholpen. Geef het niet op! Blijf bellen en klachten inschieten. Wat mij heeft geholpen is dat er na zoveel belletjes een medewerker van KPN mijn situatie zo erg vond, dat hij er persoonlijk achteraan is gegaan. Hij gaf zelfs zijn persoonlijke nummer als het niet binnen 1 week opgelost zou worden (als in een belletje om mijn telefoon te versturen en de iPhone 13 te krijgen). Dan zou ik hem direct kunnen benaderen, maar dat was gelukkig niet nodig want de volgende dag werd er al met mij gebeld.


Ik krijg nog steeds niets voor mekaar vandaag gebeld en moet gewoon afwachten helaas wie had jij gebeld ? 


@Matthew83 Jij had een iPhone 11?


@Matthew83 Jij had een iPhone 11?

Ja, een iPhone 11 die ik heb gekocht toen hij net was gelanceerd. Bij Telfort (is nu van KPN). Deze is pas door KPN vervangen. Die van mijn partner is ook een iPhone 11, maar die heeft ze gewoon direct bij Apple gekocht. Simyo, waar zij een abonnement heeft lopen, heeft die ook gewoon vervangen.

 

Blijft een gek gevoel dat ze zomaar je telefoon omruilen, ook al heb je hem misschien in het buitenland of via marktplaats gekocht. Die van mijn partner had geen enkele connectie met KPN en toch omgeruild.


@Matthew83 Jij had een iPhone 11?

Ja, een iPhone 11 die ik heb gekocht toen hij net was gelanceerd. Bij Telfort (is nu van KPN). Deze is pas door KPN vervangen. Die van mijn partner is ook een iPhone 11, maar die heeft ze gewoon direct bij Apple gekocht. Simyo, waar zij een abonnement heeft lopen, heeft die ook gewoon vervangen.

Ik vermoed ook dat die iPhones niet door KPN omgeruild worden maar door Apple. Dan maakt het dus ook niet uit voor de provider immers zij hoeven de kosten van die omruil niet te dragen.


Het is wel een erg omslachtig proces. Niet klantgericht. Ze kunnen echt wel zien wie er rond mei/juni/juli last hadden van de verbinding icm een iPhone 11 en voor die klanten direct bij een KPN winkel een ruil laten doen. Veel sneller en klantgerichter.

 

Okay, misschien dat er dan soms een antenne of modem van een telefoontje heel toevallig stuk is gegaan in die korte periode (wat volgens Apple echt bijzonder is), maar die zijn waarschijnlijk op 1 hand te tellen. Maar nu moet iedereen z'n iPhone 11 laten checken... Ik denk dat het voor KPN ook een stuk goedkoper zou zijn zonder deze reparateur ertussen, maar ja, wie ben ik? Lekker je klanten wantrouwen en laten wachten.


Reageer