Skip to main content

Ik stap per 5 juli over van Vodafone naar KPN met mijn mobiele telefoonnummer. Om mijn nieuwe abonnement te kunnen gebruiken heb ik een E-SIM nodig. Deze kan ik nu echter nog niet aanvragen. Hoe kan ik het zo regelen dat ik op 5 juli direct kan bellen met mijn KPN-account?

Welkom op het forum @robkrabb! Wat bedoel je precies met het niet kunnen aanvragen van een e-sim? Heb je bij de bestelling aangegeven dat je een e-sim wilt? Meer informatie over het instellen van de e-sim vind je hier


Ik heb bij het overstappen gebruik gemaakt van de services van mobiel.nl en daarbij uiteraard geselecteerd op aanbieders die ook ESIM aanbieden. Ik kon echter niet direct aangeven dat ik een ESIM wilde ontvangen en heb intussen dus een nieuwe ‘gewone simkaart’ ontvangen van KPN.


@robkrabb in dat geval is het niet mogelijk het abonnement direct van start te gaan met een e-sim. Wel kan je deze snel overzetten nadat je abonnement van start is gegaan. Als het om welke reden dan ook niet mogelijk is een fysieke simkaart te gebruiken, annuleer dan je bestelling. 


Ik heb het probleem gelukkig zelf kunnen oplossen, via de volgende stappen:

  1. De reguliere simkaart in een oude telefoon gestopt zodat ik verbinding maakte met KPN op die telefoon.
  2. Op mijn huidige telefoon in de Mijn KPN app een esim voor die telefoon aanvragen
  3. De registratiecode die ik op de oude telefoon (met reguliere simkaart) binnenkreeg invoeren in de app op mijn huidige telefoon
  4. Proces voltooien.

Topic kan dus worden gesloten. 


@robkrabb ik sluit het topic voor je. Super bedankt nog voor het aangeven wat je gedaan hebt om het op te lossen!