Skip to main content
Antwoord

Directe overstap naar KPN maar mijn T-Mobile loopt nog 3 maanden?

• September 13, 2025
  • 3 reacties
  • 46 keer bekeken

Ik wil graag zsm overstappen naar KPN mobiel maar mijn t-mobile abonnement looptnog drie maanden. Ik begrijp dat ik al kan overstappen en dat mijn nieuwe kpn abo na de einddatum in gaat maar ik zou graag per direct over willen stappen en mijn contract bij odido willen beindigen. Weet iemand of dit mogelijk is? 

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@DaanBaard 

Welkom op de community van KPN.

Dat is mogelijk!
Het enige wat je moet doen tijdens het bestellen van een KPN mobiel abonnement , is om bij nummerbehoud te kiezen voor de optie: Zo snel mogelijk (versneld)

Dan wordt je eigen 06-nummer binnen 3 werkdagen overgezet van Odido naar KPN.
KPN zorgt er dan voor dat het abonnement bij Odido (voorheen T-Mobile) wordt beëindigd, waarna je vanuit Odido een eindfactuur zult gaan ontvangen waarbij de laatste 3 maanden in rekening worden gebracht (afkoopsom).

Je hoeft zelf geen contact op te nemen met Odido, want dit wordt allemaal geregeld door KPN.
Als je dit weekend jouw bestelling met nummerbehoud plaatst bij KPN, zal je 06-nummer aankomende woensdag of donderdag al worden overgezet naar KPN.
Op dezelfde dag wordt je mobiele abonnement bij Odido beëindigd.

3 reacties

• September 13, 2025

Dat moet je bij Odido vragen. Waarschijnlijk moet je het afkopen. Dan moet je de resterende 3 maanden abonnementsgeld in 1 keer betalen. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@DaanBaard 

Welkom op de community van KPN.

Dat is mogelijk!
Het enige wat je moet doen tijdens het bestellen van een KPN mobiel abonnement , is om bij nummerbehoud te kiezen voor de optie: Zo snel mogelijk (versneld)

Dan wordt je eigen 06-nummer binnen 3 werkdagen overgezet van Odido naar KPN.
KPN zorgt er dan voor dat het abonnement bij Odido (voorheen T-Mobile) wordt beëindigd, waarna je vanuit Odido een eindfactuur zult gaan ontvangen waarbij de laatste 3 maanden in rekening worden gebracht (afkoopsom).

Je hoeft zelf geen contact op te nemen met Odido, want dit wordt allemaal geregeld door KPN.
Als je dit weekend jouw bestelling met nummerbehoud plaatst bij KPN, zal je 06-nummer aankomende woensdag of donderdag al worden overgezet naar KPN.
Op dezelfde dag wordt je mobiele abonnement bij Odido beëindigd.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • September 16, 2025

Hoi ​@DaanBaard. Welkom op de KPN Community! Leuk dat je wilt overstappen naar KPN met je mobiel nummer. En het is ook mogelijk om dat zo snel mogelijk te regelen zoals ​@Michel.uit.Arnhem al uitlegt. Dan regelen wij die snelle overstap en wordt je contract afgekocht (voor jouw rekening) bij je huidige provider. 

Het is wel zo dat gelijk bij de aanvraag van het abonnement de juiste optie (early termination) bij het nummerbehoud gekozen moet worden. Als je nu al een reguliere aanvraag hebt lopen, dan kan het wel tussentijds aangepast worden, maar dat gaat via de klantenservice. Die kunnen daar een case voor aanmaken. Hiervoor kan je het beste een belafspraak maken. We bellen jou dan op een moment dat het jou uitkomt.

Laat maar weten of het gelukt is met de aanvraag!