Skip to main content

Beste KPN. 
ik ben al jaren een trouwe klant van kpn. Ik ben van palesteinse afkomst.  Zoals jullie weten heeret er oorlog tegen de palesteinen en vooral in gaza. Er zitten palesteinse nederlanders vast in gaza.  Familie in nederland willen dagelijks contact houden met hun familie aangezien de situatie erg zorgelijk is.  Ik kreeg via sociaal media te horen dat er bij sommige kpn klanten die vast zitten in gaza een enorme geld bedrag moeten betalen omdat ze af en toe naar nederland belden om aan te geven dat ze nog leven. Op social media wordt er gedeeld dat kpn niet bereid is om deze verschuldige bedrag kwijt te schelden terwijl kpn communicatie naar Ukraine wel gratis heeft gemaakt. Er heerst een dubbel standaard. Echter gaat er bij de palesteinse nederlanders om een kleine groep.  Dit raakt mij enorm. Ben benieuwd wat kpn hierop te zeggen heeft!!!

 

mvg fahed ismail

Ik ben niet van KPN, dus kan je in die zin niet echt helpen. Het is verschrikkelijk wat daar gebeurd, dus ik snap dat je daar in stapt om te helpen.

Zonder 100% van de feiten te kennen denk ik dat er een groot verschil is om vanuit Gaza (of vanuit Ukraine) te bellen NAAR Nederland (want dan betaal je de lokale telecomprovider) OF

vanuit Nederland  naar Gaza (of Ukraine), want dan kan KPN het tarief bepalen, en dus ook gratis aanbieden.

 

KPN kan niet een bedrag kwijtschelden, als dat niet aan KPN betaald word,  dat kan denk ik alleen de telecomprovider in Gaza in dit geval.

 

Succes in elk geval


Het bellen naar familie in gaza werd ook meegenomen in de factuur.  Kpn mag bedt wat coulanter zijn tegen de palesteinse nederlanders.  
 

dank je EAZ1964 voor je reactie!!!


Beste @Fahed1985, welkom! Heel begrijpelijk dat je contact wilt houden. Het bellen vanuit Nederland naar Palestijnse Gebieden kost €1,- per minuut en dat kan inderdaad snel oplopen. Met bellen via data kun je besparen op deze kosten (bellen via WhatsApp, FaceTime etc).


 Met bellen via data kun je besparen op deze kosten (bellen via WhatsApp, FaceTime etc).

Ik vind het een heel slecht advies. Met bellen via WhatApp of FaceTime hoeven de "rijke” Nederlander niet te betalen maar de arme Palestijnen moeten weer voor zijn Internet (veelal via satellieten) een vermogen  betalen.


@Marcia_ 

Wow, schandelijk deze reactie. Dit is informatie die Fahed Ismael ook kan terugvinden op de website. Het is bijna denigrerend. Er wordt inderdaad met een dubbele standaard gemeten. Daar wordt nu door KPN totaal niet op ingegaan. KPN, ik verzoek jullie daar uitgebreid op in te gaan. Wat is de reden dat deze maatregelen wel voor Oekraïne gelden en niet voor personen die bellen vanuit Nederland naar mensen in gaza? En zijn jullie zelf niet van mening dat dit gezien de onmenselijke omstandigheden in Gaza en de angst die familie hier in Nederland ervaart zelf een bijdrage kunnen doen, in de vorm van het kwijtschelden van (een deel van) de kosten dan wel een maximum tarief en daar boven kosteloos? Dat is het minste wat jullie zouden kunnen doen.

@Fahed1985 heel veel sterkte, kracht en veiligheid toegewenst voor jou en je familie. Moge de ogen van een ieder geopend worden dat we allemaal mens zijn en we gelijk zijn aan elkaar. Waar we ook wonen. 

 


Goedemorgen, het forum is geen plaats voor het voeren van deze discussie. Ik sluit bij dezen het topic. Stuur mij gerust een privébericht als er nog vragen zijn.