Skip to main content

Als ik naar een specifiek Duits nummer bel krijg ik de eerste woorden te horen van een standaard bandje waarna het geluid direct wegvalt. Ik krijg ook geen gehoor meer hierna.

Hoi @Luckystriker 

Welkom op de community van KPN.

De kans is groot, dat het probleem zich bevind bij het Duits telefoonnummer die je opbelt.
Want je kunt met je KPN mobiel wel verbinding maken met dit Duits telefoonnummer, maar daarna krijg je een dode lijn.

Het kan liggen aan het voice respons systeem (wat jij een bandje noemt) van het Duitse telefoonnummer, daar kan een storing in zitten waardoor jij enkele woorden te horen krijgt en vervolgens een dode lijn.

In dit geval kan KPN daar niets aan doen, aangezien het aan het Duits telefoonnummer ligt, waar KPN geen invloed op heeft.

Het bellen naar het Duits telefoonnummer vanaf je KPN mobiel gaat in principe wel goed, totdat de verbinding tot stand is gekomen, waardoor het dus niet ligt aan het mobiele netwerk van KPN.

Heeft het Duits bedrijf of een kennis of vriend in Duitsland geen ander telefoonnummer die je eventueel kunt bellen?


 Ik kan hier inhoudelijk weinig over zeggen, maar, voor de duidelijkheid :

Ik krijg ook geen gehoor meer hierna.

Bedoel je dat een 2e keer bellen dan niet meer gaat ?
( dan is het antwoordapparaat nog aan het terug spoelen zeker  :-)   )

Ik denk dat de theorie van Michel wel klopt alhoewel het telefoonnet niet (meer) zo transparant is.
Proberen via een andere aanbieder, vaste cq voip lijn.


Reageer