Skip to main content

Ik heb 'n smartphone die ik eigenlijk alleen maar gebruik voor internetdingetjes zoals bankieren thuis. Wanneer ik wil telefoneren gebruikte ik 'n ouderwetse Nokia en nu 'n andere basic telefoon.

Ik merk al 'n paar jaar dat 'n oproep vaak naar de smartphone gaat en niet naar de door mij gewenste basic (dumb) phone, terwijl indertijd de telefonische oproep gewoon naar de laatst gebruikte telefoon ging. Waarom werkt die functie niet meer?

Toon

Hallo Toon,

 

Dat het ooit gewerkt heeft is dan toeval en heb je geluk mee gehad want je kan die simkaarten eigenlijk niet tegelijk gebruiken, het andere toestel moet je uitzetten of op vliegtuigstand.

Zie deze pagina waar je dit kan lezen:

 


Hallo @oehoe58 , als je beide toestellen aan laat staan, dan is het resultaat onvoorspelbaar.

Bij een duosim krijg je 2 simkaarten voor hetzelfde telefoonnummer. Die kan je dan in 2 apparaten doen, zoals een smartphone en een carkit.

Goed om te weten:

  • Je kan de 2 simkaarten niet tegelijk gebruiken. Het ene apparaat werkt alleen als 't andere op vliegtuigstand of uit staat.

bron


Alweer @GeSp 🤣? Ik had net wat meer tijd nodig...


Tja……………. tot voor 'n paar jaar geleden werkte het wel. Ik zet de smartphone dan maar op de vliegtuigstand. 


Tja……………. tot voor 'n paar jaar geleden werkte het wel. Ik zet de smartphone dan maar op de vliegtuigstand. 

De systemen zijn in die tijd natuurlijk ook veranderd, met 4G is waarschijnlijk de voorkeur nu dat het laatste toestel wat contact heeft gehad gebeld wordt (ook via 4G).

Op vliegtuigstand zetten lijkt mij ook het beste, dan weet je tenminste zeker dat je op je Nokia gebeld wordt.
Ondersteunt je Nokia wel 4G, anders stopt die helemaal met werken als 2G uitgezet wordt eind 2025.


Ik ben overgestapt naar de nieuwe Nokia's met 4G omdat mijn collectie oudjes steeds minder lang meegingen qua batterijtijd ondanks nieuwe batterijen. De grote simkaart dus moeten ombouwen naar de nano simkaart. Jammer, maar het zij zo.


Hi @oehoe58, welkom bij ons. 

Fijn om te zien dat je al bent geholpen door onze community, wat een competitie weer met de reacties. 😊 De users leggen dit inderdaad goed uit, hopelijk is het zo duidelijk. 


Reageer