Skip to main content
Beantwoord

Duosim werkt niet op mijn nieuwe telefoon

• May 13, 2026
  • 5 reacties
  • 33 keer bekeken

Na toestelwisseling heb ik precies hetzelfde probleem. Geen oplossing

Admin: afgesplitst en eigen vraag voor je topic gemaakt

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@henk van ess, goed dat je je vraag hier stelt! 

Ik ben benieuwd, het gaat bij jou dus ook op één nieuw toestel mis? Bij het vorige toestel werkte het wel goed?
Wat heb je zelf al geprobeerd om het aan de praat te krijgen? Dan vraag ik geen zaken dubbel uit. 

Bijvoorbeeld: 

• Heb je het toestel waar het mis in gaat al eens opnieuw opgestart?
  • Heb je de simkaarten al eens van toestel gewisseld om te kijken of het probleem met de simkaart mee verhuist of bij hetzelfde toestel blijft? 
  • Staan niet beide toestellen tegelijkertijd aan op het moment dat dit gebeurt? Bij duo-simkaarten kan er maar één simkaart per keer actief zijn. 

Mocht je bijvoorbeeld merken dat bij het wisselen van de simkaart in een ander toestel het probleem met de simkaart meeverhuist, dan is de kans groot dat die simkaart stuk is. 
Je kunt dan het beste een vervanging van de simkaart aanvragen. Hopelijk gaat het met de nieuwe dan wel goed.

Laat je het weten? Ik hoor het graag!

5 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 13, 2026

Hebben we het hier nu over duo sim of overt dual sim, dat is een wezenlijk verschil?

De topictitel heeft het over een dual sim en binnen het topic wordt gesproken of een duo sim.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 13, 2026

Ik heb het over Duo Sim. In begin thread staat dat ook, niet in titel nee.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • May 15, 2026

Hi ​@henk van ess, goed dat je je vraag hier stelt! 

Ik ben benieuwd, het gaat bij jou dus ook op één nieuw toestel mis? Bij het vorige toestel werkte het wel goed?
Wat heb je zelf al geprobeerd om het aan de praat te krijgen? Dan vraag ik geen zaken dubbel uit. 

Bijvoorbeeld: 

• Heb je het toestel waar het mis in gaat al eens opnieuw opgestart?
  • Heb je de simkaarten al eens van toestel gewisseld om te kijken of het probleem met de simkaart mee verhuist of bij hetzelfde toestel blijft? 
  • Staan niet beide toestellen tegelijkertijd aan op het moment dat dit gebeurt? Bij duo-simkaarten kan er maar één simkaart per keer actief zijn. 

Mocht je bijvoorbeeld merken dat bij het wisselen van de simkaart in een ander toestel het probleem met de simkaart meeverhuist, dan is de kans groot dat die simkaart stuk is. 
Je kunt dan het beste een vervanging van de simkaart aanvragen. Hopelijk gaat het met de nieuwe dan wel goed.

Laat je het weten? Ik hoor het graag!

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 15, 2026

3x check. Heb nieuwe kaart aangevraagd. Temeer omdat KPN ID van SIM niet zegt te kennen. Heel vreemd want sim is door KPN toegestuurd en werkte tot toestemwisseling prima - zelfde nummer, e-sim, maar kaartje werd opeens niet meer herkend

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 15, 2026

Een duosim bestaat uit 2 fysieke simkaarten met eenzelfde nummer en een e sim speelt daarin geen rol ​@henk van ess