Skip to main content

Wanneer ik in de bus zit valt mijn 4G altijd weg. Mijn iPhone 11 geeft wel aan dat hij nog 1 streepje verbinding heeft, maar hij doet helemaal niks meer qua internet. Dit probleem heb ik sinds dat ik naar het buitenland ben geweest deze zomer. 

Ik heb de netwerkinstelling van mijn iPhone al gereset naar de default instellingen. Dus APN etc. staat gewoon goed.

Zoals in de titel vermeld maak ik gebruik van een E-SIM. Ik heb ook geen andere fysieke SIM kaart in mijn telefoon.

Wat soms wel werkt is om vliegtuigmodus aan te zetten voor 5 seconde en dan weer uit. Dus ik vermoed dat mijn telefoon gewoon niet goed verbind met nieuwe zendmasten. Wanneer ik thuis ben heb ik er namelijk nooit last van.

Weet iemand misschien de oplossing?

@kevinvdheijden1 Welkom op het forum. 

Wat irritant dat je in de bus geen 4G verbinding hebt. Ik begrijp dat dit de hele busreis is? En heb je het probleem ook als je bijvoorbeeld lopend onderweg bent? 

Vreemd is dat het wel werkt als je toestel even in vliegtuigmodus is geweest. 

Ook de netwerkinstellingen zijn dus al gereset. 

Wat dan nog een optie zou zijn is om eens een fysieke simkaart te testen. Om te kijken of het probleem zich dan ook voordoet. 

Daarvoor is het handig om even langs een KPN winkel te gaan. 


Bedankt voor je antwoord @Rutger_ tijdens het lopen heb ik er soms ook last van inderdaad maar wel minder vaak. Waarschijnlijk omdat ik me dan minder snel verplaats.

Wat ik nog niet heb geprobeerd is om de ESIM te verwijderen en opnieuw toe te voegen. Zou dat kunnen helpen? Zo niet dan zal ik inderdaad een fysieke SIM moeten proberen.


@kevinvdheijden1 Die optie zou je inderdaad ook nog kunnen proberen. 

Heb je dit probleem trouwens sinds kort? Of is het iets dat al langere tijd speelt?

En kun je laten weten hoe het is gegaan met de simkaarten? 

 


@Rutger_ Ik heb dit probleem nu al een aantal maanden. Eigenlijk vanaf toen ik in het buitenland was en mijn "Netwerkselectie” van "Automatisch” af heb gehaald omdat sommige providers beter waren dan andere, maar mijn iPhone vond blijkbaar van niet 😅. Maar toen ik weer thuis kwam heb ik de netwerkselectie weer terug op Automatisch gezet, maar nu zit ik dus met dit probleem. Ik weet natuurlijk niet 100% zeker dat dit het heeft veroorzaakt, maar ik zou het anders ook niet weten. 

Ik heb nog geprobeerd om de ESIM te verwijderen en opnieuw te activeren, maar dit heeft niet geholpen. Ik heb mijn telefoon zelfs opnieuw opgestart tussen het verwijderen en activeren. 

Laatste oplossing zal dus inderdaad een fysieke SIM zijn. Deze heb ik niet meer. Maar die kan ik gewoon een nieuwe halen bij de KPN winkel begreep ik? Moet ik hiervoor een afspraak maken?


@kevinvdheijden1 Balen dat het opnieuw installeren van de simkaart het probleem niet heeft verholpen.

Ik durf daarmee ook niet te zeggen of een fysieke simkaart het probleem dan wel oplost. 

Zou je voor mij je forumprofiel willen invullen en hier een seintje willen geven als dit is gelukt? 

Dan ga ik uitzoeken of er wellicht iets anders is dat ik voor je kan betekenen. 


@Rutger_ Ik heb mijn gegevens ingevuld. Ook heb ik zojuist een fysieke simkaart opgehaald. Ik merkte nog niet meteen een verschil maar we zullen zien 😉


@kevinvdheijden1 Heb je met de fysieke simkaart ondertussen verschil gemerkt? 

Zo niet ga ik de situatie doorzetten naar mijn collega's van de mobiele technische dienst. 


@Rutger_ Helaas heb ik nog geen enkel verschil gemerkt. Als je het door zou kunnen zetten zou geweldig zijn. Ik hoop dat zij iets kunnen vinden.


@kevinvdheijden1 Ik heb de situatie doorgezet naar mijn collega's. 

Zij gaan hiermee aan de slag en nemen normaal gesproken binnen 5 werkdagen contact met je op!