Skip to main content

Beste lezer,

Ik heb een S22 ultra en een iPhone 15

Nu wil ik in in de iPhone 15 mijn kpn abbonement gebruiken als esim.

Ik heb de stappen doorlopen maar bij vervangen sim in de my kpn app zie ik alleen de optie om een nieuwe simkaart fysiek aan te vragen.

 

Er is geen update meer in de appstore…

Wat kan ik nog doen? 

Ik zit op een wifi netwerk

Al geprobeerd met de fysieke simkaart erin, eruit, opnieuw opgestart…

Van alles... Ik heb ook al de klantenservice gebeld maar zonder succes.. 

Hallo @Mjell 

 

Je hebt met de fysieke simkaart in je iPhone of S22 wel verbinding met het KPN netwerk? Je moet via de fysieke simkaart een SMS kunnen ontvangen.

 

Als je de stappen in dit artikel volgt lukt het dan ook niet?

Hoe activeer ik e-sim?

Dit doe je via de nieuwe MijnKPN app op het toestel waar je de e-sim op wilt activeren. Als je een e-sim geschikt toestel hebt, dan is deze nieuwe versie van de MijnKPN beschikbaar voor je via je app store. Als je hem nog niet geïnstalleerd hebt, doe dit eerst.

Zorg dat het toestel verbonden is met een wifi-netwerk. Dit hoeft niet per sé KPN te zijn, en kan ook in het buitenland. Open de app en selecteer je mobiele abonnement. Ga vervolgens naar Beheer Simkaart > Simkaart vervangen > E-sim.

Je krijgt een sms ter bevestiging met daarin een verificatiecode. Vul deze code in de App in en klik op Bevestigen. Volg de resterende stappen. Daarna is de e-sim geïnstalleerd en actief. Je kunt direct met de e-sim bellen, sms’en en internetten.

Wil het op deze manier niet, wat we wel zien bij Android 11, probeer dan het volgende:

  • Ga op het toestel naar ‘Instellingen’
  • Kies ‘Verbindingen’ 
  • Kies ‘SIM-kaartbeheer’ 
  • Kies ‘Mobiel abonnement toevoegen’ 
  • Zodra het scherm ‘Mobiel abonnement toevoegen’ geopend is, open de MijnKPN app en volg daarin de stappen die hier boven beschreven staan.

De fysieke simkaart werkt prima.

Ik doorloop alle stappen en op de s22 daar kan ik wel esim activeren maar op de iPhone 15 komt dit niet erbij te staan... 🥲


Hoi @Mjell 

Haal de fysieke simkaart eens uit je Samsung Galaxy S22 en stop die tijdelijk in je iPhone 15.
Zet dan je iPhone 15 aan, en de simkaart zal zich weer aanmelden op het KPN netwerk en jouw iPhone 15 gaan herkennen.

Probeer nu nogmaals via de Mijn KPN App om een E-sim aan te vragen, zorg er wel voor dat je iPhone 15 aangesloten is op je WiFi netwerk, want dat is namelijk noodzakelijk.

Haal de fysieke simkaart NIET uit je iPhone bij de aanvraag van een E-sim, omdat je daarop nog een SMS bericht zal gaan ontvangen met een activatiecode voor de E-sim.

Haal de fysieke simkaart er pas uit, zodra je daarvan een melding krijgt op het display.

Laat even weten, of het hiermee wel is gelukt om een E-sim aan te vragen?


Ik ga het proberen Michel


Werkt ook niet..

Ook al opnieuw opgestart.. de optie komt er gewoon niet bij..

Met wifi verbonden.. simkaart erin..

Alle stappen doorlopen.. krijg telkens optie nieuwe simkaart aanvragen 


Hoi @Mjell 

Duidelijk dat deze manier ook niet wilt werken.
Dan zou ik je toch adviseren om langs een KPN (XL) Winkel bij jouw in de buurt langs te gaan, zodat een KPN medewerker ter plekke je kan helpen met het downloaden en activeren van de E-sim op jouw iPhone 15.

Op zondag zijn ook enkele KPN Winkels geopend (voornamelijk in grote steden), maar dan moet je daar wel in de buurt van wonen.
Anders wachten tot aankomende maandag, want dan zijn alle KPN (XL) winkels weer geopend.

Neem wel een geldige legitimatiebewijs mee naar de winkel, want daar wordt om gevraagd ter verificatie dat jij de contractant bent.

 


Toch bedankt 


Reageer