Skip to main content

Mijn iPhone met fysieke simkaart is in het buitenland gestolen. Ik heb een nieuwe iPhone 14 gekocht en wil nu mijn e-sim activeren met mijn oude nummer dat ik tijdelijk heb geblokkeerd.Hoe doe ik dat?

Hallo @Wout2024 

Ben je al weer terug in Nederland? Je kan een e-sim alleen overzetten naar een nieuw toestel door ontvangst van een code via sms op het oude toestel. Dat gaat natuurlijk moeilijk als dat toestel gestolen is. Dan zal je eerst een vervangende simkaart moeten aanvragen. Het snelste gaat dat in een KPN winkel, dan krijg je de simkaart direct mee. Anders moet je die via de website aanvragen en wordt die opgestuurd naar jouw huisadres.


Dank voor je reactie. Hoopte (en dacht) dat het ook m.b.v. Mijn KPN zou kunnen. Ben nog steeds in het buitenland en kan nu weinig met mijn iphone. Apps terugzetten vereisen dat het oude nummer van de gestolen iphone het weer doet. Dat nummer heb ik tijdelijk geblokkeerd en kan ik weer deblokkeren voor de e-sim.

Kan het niet zonder fysieke aanwezigheid?


Helaas, @Wout2024, het kan niet zonder eerst een fysieke simkaart aan te vragen. Zoals RBxx al benoemt, je krijgt tijdens het activatieproces een sms op jouw nummer. 

De enige uitzondering hierop is als je de e-sim zou willen herinstalleren op een toestel (bijvoorbeeld als je hem gereset hebt). In dat geval herkent de MijnKPN app dat het om hetzelfde toestel gaat, en kan het zonder sms. Maar in jouw geval, met een helemaal nieuw toestel, is een fysieke simkaart toch echt nodig.

 

Wat moet ik doen als mijn toestel met e-sim wordt gestolen/verloren is? Kan ik gelijk e-sim gebruiken op het nieuwe toestel?

Volg de reguliere stappen om via de MijnKPN of de klantenservice je simkaart te laten blokkeren. Krijg je een nieuw toestel, dan zal je eerst een nieuwe, fysieke simkaart moeten aanvragen. Je kunt nog niet direct weer een e-sim aanvragen. Dit omdat er bij het activeren van de e-sim een sms ontvangen moet worden. Dat kan alleen als het toestel al een simkaart heeft. Nadat je dan de nieuwe fysieke kaart binnen hebt kun je op het nieuwe toestel alsnog e-sim activeren.


Hallo @Wout2024 ,

Ik zie één mogelijkheid. Maar daarvoor is hulp nodig van het thuisfront.

Als je een vervangende fysieke simkaart aanvraagt wordt die naar je huisadres gestuurd. Als daar dan iemand die simkaart tijdelijk in een telefoon stopt kan daarmee de sms-code worden ontvangen. Dan geeft die de code (direct!) aan jou door waarmee jij de e-sim kan activeren op de nieuwe telefoon.

Een tragere oplossing is er ook: het thuisfront stuurt die simkaart via de post naar jou toe.


Hartelijk dank voor de reacties. Dan wacht ik maar even af totdat ik weer in Nederland ben en zelf naar de KPN-winkel kan gaan.