Skip to main content

Dag allen,

Momenteel zit ik in het buitenland. Ik ben mijn fysieke simkaart kwijt en heb deze geblokkeerd.

Een nieuwe fysieke simkaart is geen optie. Want ik zit in het buitenland. Een e-sim leek mij een perfecte oplossing. Alleen moet ik deze activeren met een verificatiecode die naar mijn mobiele nummer wordt gestuurd. Echter kan ik deze natuurlijk niet ontvangen omdat ik geen simkaart hebt.

Is hier een omweg voor? 

Nee @Daniel Pagado , helaas niet.

Je kan een e-sim alleen activeren door ontvangst van een code via sms. Dat gaat natuurlijk moeilijk als de simkaart weg is. De enige optie is een vervangende simkaart aanvragen via de website maar dan wordt die opgestuurd naar jouw huisadres. Lastig als je in het buitenland bent. 

 


Alleen dit kan. Dan hoeft de simkaart niet doorgestuurd. 

Nieuwe simkaart gaat naar je huisadres. Als iemand daarbij kan…

Dan stopt ie de simkaart in de telefoon. 

En tegelijkertijd terwijl jij de activatie doet komt de code dus bij die ander binnen. Deze stuurt hem direct (!) door naar jou bijvoorbeeld per mail of WhatsApp. En kun jij de activatie afronden. 


Oh ja @PeterG , in dit andere topic kwam ik ook met die mogelijkheid.

https://forum.kpn.com/mobiel-15/e-sim-activeren-607721?postid=1886462#post1886462


Alleen dit kan. Dan hoeft de simkaart niet doorgestuurd. 

Nieuwe simkaart gaat naar je huisadres. Als iemand daarbij kan…

Dan stopt ie de simkaart in de telefoon. 

En tegelijkertijd terwijl jij de activatie doet komt de code dus bij die ander binnen. Deze stuurt hem direct (!) door naar jou bijvoorbeeld per mail of WhatsApp. En kun jij de activatie afronden. 


Hi Peter, dat is een slimme oplossing. Bedankt, dan het volgende. Om een nieuwe sim kaart aan te vragen moet ik bij verlies contact opnemen met de klantenservice.

Via de app wordt het niet duidelijk hoe ik dit doe. Via de site vind ik ook niks, verder wordt ik via de site weer terug verwezen naar de app.

Enige idee hoe ik met de klantenservice in contact kom? Ik heb het idee dat KPN er alles aan doet om je niet te helpen maar zelf de oplossing te vinden. Helaas lukt mij dat niet. 

 

 


Kan alleen telefonisch..… het is niet anders. 

Vanuit buitenland met, andere, telefoon 

+316 1200 1200

Â