Skip to main content

E-SIM activeren lukt niet op iPhone 15 Pro. nummer is vandaag omgezet. kan nu alleen voor de optie e-sim vervangen kiezen, maar kan geen smsjes ontvangen. nu ben ik niet bereikbaar.Hoe kan dit zsm opgelost worden? Fysieke simkaart kan niet in mijn tel. 

Hoi ​@Rossi2005, welkom op de communitypagina van KPN! Al is de reden natuurlijk minder..

Zover ik weet is dit inderdaad een probleem met e-Sim waar nog geen oplossing voor is gevonden. Hierdoor moet de klantenservice je helpen, waarna er een fysieke SIM nagestuurd kan worden. Je kan ook naar een KPN winkel, die normaal op zaterdag wel open is. Morgen alleen waarschijnlijk niet, vanwege Koningsdag.

Sommige KPN winkels zijn ook op zondag open. Je zou via onderstaande link kunnen kijken of er een winkel zondag open is. https://www.kpn.com/w3/vind-een-winkel/

Hi ​@ikheetjeff 

Dank voor je reactie. Kan helaas niet naar een winkel. Zit nl in Frankrijk voor werk. Dus dat is lastig. Dan ben ik even niet bereikbaar helaas. 

@Rossi2005 Ah ja, dan zit er inderdaad niks anders op. Wellicht handig om maandag te bellen, dan kunnen ze alvast een fysieke simkaart opsturen en als je dan thuis bent heb je die meteen in huis.

Hallo ​@Rossi2005 

Heb je ook een SMS of mail gehad dat je nummer al echt was overgezet?
Je kan pas daarna de e-sim zonder code installeren:

Nieuw abonnement met e-sim besteld?

Bestel je een nieuw abonnement gelijk met e-sim? Ook dan gaat dit via de nieuwe MijnKPN app. Nadat je aansluiting geactiveerd is en je hebt hem gekoppeld aan je KPN ID (je krijgt ook een mail met uitleg daarover) zie je in de MijnKPN een banner om de e-sim direct te activeren.

Heb je een abonnement besteld met nummerbehoud, dan kan je de e-sim pas activeren zodra je nummer is overgezet. Daar word je per e-mail over bericht.

Als je wel bericht hebt gehad zou je ook deze optie om via IDeal overmaken van 1 cent ter verificatie kunnen proberen:

Vanaf 3 februari 2025 is het ook mogelijk om e-sim te installeren via de KPN website: E-sim installeren. Zo kan jij toch e-sim installeren op jouw nieuwe telefoon als je jouw oude toestel niet meer hebt, zonder eerst een fysieke simkaart aan te hoeven vragen. Klik hierboven op de link en doorloop de stappen.

Goed om te weten: voordat we de e-sim kunnen installeren, willen we natuurlijk wel zeker weten dat jij het bent. Daarom checken we dat zo:

• We mailen een verificatiecode die je invult bij het installeren van je e-sim.
  • We vragen je om via iDeal 1 cent te pinnen. Daarmee controleren we of het rekeningnummer overeenkomt.

Wil je liever geen 1 cent betalen? Dan kun je natuurlijk altijd eerst een fysieke simkaart aanvragen en daarna het standaard e-sim installatieproces doorlopen.

Je kan in dit kennisbank artikel bovenstaande en meer over e-sim vinden:

Is gelukt via de link! Dank je

Reageer