Skip to main content

Hallo, 

 

Is het mogelijk e sim te activeren zonder huidige simkaart? Deze ben ik namelijk verloren. Ik ben in het buitenland. 
 

Ik hoor het graag. 
 

groetjes 

 

Sana 

Nee, dat is niet mogelijk. Je ontvangt namelijk een sms met activatiecode voor de e-sim. Daar is dan wel een simkaart met je nummer voor nodig.

In het buitenland, buiten Nederland, is dit een lastige. Simkaart wordt alleen naar je huisadres gestuurd. Vandaar zou iemand 'm weer naar jou toe moeten sturen. Maar vanaf dat moment is e-sim eigenlijk weer niet nodig.

Mijn advies: bovenstaande of gebruik een 'lokale’ prepaid sim totdat je weer in Nederland bent. Dan weer nieuwe simkaart regelen. In een kpn winkel krijg je die dan direct. Ik weet niet of er nog een kpn winkel op Schiphol was. Was jaren geleden wel zo.

NB, hoe kan je nou je simkaart verliezen maar je telefoon, die 2 simslots heeft, niet? Of is die ook kwijt?


Omdat ik in het buitenland niet mijn kpn kaartje gebruik. Deze ben ik verloren. Bedankt voor je antwoord. Kan ik geen sms via bel of e-mail ontvangen? 


Nee. Alleen via sms is zeker dat het jouw telefoonnummer is. Andere methoden zijn (te) fraudegevoelig.

Heb je de simkaart al laten blokkeren? Dat kan echter alleen telefonisch (er is vast wel een werkende telefoon in de buurt): +3161200 1200 . 24/7 bereikbaar.

Als ik in het buitenland ook een lokaal netwerk gebruik blijft de kpn sim er wel in. Simslot 1. In het Simslot 2 stop ik dan de buitenlandse. En zet ik in het toestel Simslot 1 (voor bellen/sms) en 2 (voor data) aan. Wel binnen EU altijd. (1) want niemand weet natuurlijk het nummer van die buitenlandse prepaid.

Jij bent nu, denk ik, buiten de EU.


Reageer