Skip to main content

Goedemiddag,

Ik krijg in de mijnKPN app de melding dat mijn toestel geen esim ondersteunt, echter heb ik een iphone 14 pro. Als ik in instellingen op Voeg Esim toe druk krijg ik de optie om een QRcode te scannen, maar die heb ik niet… Wat moet ik doen?

Hallo @Oediepoedie 

 

Je kan hem alleen via de KPN app installeren, ben je op dat moment wel verbonden met WiFi?

Is het een in Nederland aangeschaft toestel, als je hem b.v. in de US hebt gekocht zit er soms een simlock op bleek laatst bij iemand anders en dan krijg je ook die melding.


Hallo @Oediepoedie 

 

Je kan hem alleen via de KPN app installeren, ben je op dat moment wel verbonden met WiFi?

Is het een in Nederland aangeschaft toestel, als je hem b.v. in de US hebt gekocht zit er soms een simlock op bleek laatst bij iemand anders en dan krijg je ook die melding.

Zoals ik al schrijf krijg ik in de mijnKPN app de melding dat mijn toestel geen esim ondersteunt… Ik ben wel verbonden met Wifi. Het toestel is in Nederland aangeschaft. Ik ben nu naar de winkel geweest waar ik het toestel gekocht heb en ze hebben me een simkaart gegeven zodat ik nu weer netwerk heb. Maar e-sim doet het nog steeds niet…. 


Dat is vreemd. Is het uiteindelijk nog gelukt? Je kan een bestaande simkaart ook omruilen voor een een e-sim met behulp van de instructies op de pagina: “E-sim downloaden en instellen” . Je volgt dan de volgende stappen:

1. Download of open de MijnKPN app op het toestel waarop je e-sim wilt gebruiken en log in met je KPN ID.
2. Klik op 'Bekijk meer opties' bij het juiste nummer
3. Ga naar 'Simkaart' en klik op ‘Simkaart vervangen’
4. Kies voor e-sim en volg de stappen om e-sim direct te downloaden

 

Ik hoor graag wat je bevindingen zijn.


Dat is vreemd. Is het uiteindelijk nog gelukt? Je kan een bestaande simkaart ook omruilen voor een een e-sim met behulp van de instructies op de pagina: “E-sim downloaden en instellen” . Je volgt dan de volgende stappen:

1. Download of open de MijnKPN app op het toestel waarop je e-sim wilt gebruiken en log in met je KPN ID.
2. Klik op 'Bekijk meer opties' bij het juiste nummer
3. Ga naar 'Simkaart' en klik op ‘Simkaart vervangen’
4. Kies voor e-sim en volg de stappen om e-sim direct te downloaden

 

Ik hoor graag wat je bevindingen zijn.

Dankjewel Remco, met behulp van de door jouw genoemde stappen is het nu gelukt!

Hartelijke groet


@Oediepoedie Kijk dat zijn mooie berichten. Wat fijn dat het is gelukt! Ik wens je een goede dag en post gerust nog eens een topic als we iets voor je kunnen betekenen!