Skip to main content

Ik ben recent overgestapt van een abbonnement bij Odido naar een abbonnement bij KPN met nummerbehoud en nieuw toestel. De Samsung Galaxy S23 met e-sim.

Ik heb de fysieke oude simkaart van Odido gebruikt in mijn nieuwe telefoon tot 24 oktober. Dat was de dag dat de overstap naar KPN in ging. 

Op mijn nieuw toestel heb ik de KPN App geinstalleerd vóór de overstap en een KPN id gemaakt en deze is ook geactiveerd nadat de code per sms toegestuurd is. Ik heb een toegangs code gemaakt voor de app.

Op 24 oktober ben ik ingelogd in de KPN app en mijn nummer en abbonnement gegevens stonden hierin. Als ik de e-sim wil activeren dan krijg ik echter een foutmelding. Via het menu van de telefoon zelf kan ik ook geen e-sim downloaden of installeren, er word niks gevonden. Ik heb dus geen toegang tot het netwerk van KPN.

Een dag later kon ik ineens niet meer inloggen op mijn KPN in de app of de website. Er word om een nieuwe activatie code gevraagd die dan per sms naar mijn nummer komt. Maar die sms komt natuurlijk nooit aan. Dus ik kan niet in mijn KPN inloggen en ben dus al 2 dagen niet bereikbaar. Ik zit in het buitenland. Bellen gaat dus ook niet en een winkel bezoeken word het dus ook niet. Ik vind die e-sim heel netjes gezegt behoorlijk waardeloos. Is er iets wat ik kan doen of ben ik de komende weken dus niet bereikbaar tot ik een winkel bezoek?

Hoi @Anne De Vos, welkom op ons forum!
Wat vervelend dat dit zo mislukt is!
Heb je het in de tussentijd nog werkend gekregen?

Als esim niet actief is op je toestel is eigenlijk de enige optie een fysieke simkaart aanvragen, dit kan telefonisch via 0800-0402 of je kunt dit in een van onze winkels regelen

Alles over Esim bij KPN kun je hier vinden:

 


Hallo Thomas, 

Bedankt dat je de moeite hebt genomen om te reageren. Wat je zegt was ik eigenlijk al bang voor.

Het probleem is inmiddels nog niet opgelost helaas. Nog 3 weken en dan ben ik terug in Nederland en zal ik een nieuwe simkaart kunnen bestellen zodat ik eindelijk gebruik kan maken waarvoor ik ook betaal. 


Ah dat is balen inderdaad, vanuit het buitenland is hier niet echt een oplossing voor. De e-sim had geactiveerd moeten worden (met het tijdelijke nummer) voordat je nummer overgezet is.