Skip to main content
Vraag

E-sim installeren op reservetelefoon Nokia XR 21 lukt niet

• August 12, 2026
  • 3 reacties
  • 46 keer bekeken

Hallo, ik ben mijn nieuwe telefoon kwijt (waarschijnlijk in het water gevallen ergens) en probeer op mijn oude telefoon e-sim te installeren. Dit lukt niet via de aangeboden manier: vanuit de mail installeren via Wifi krijg ik melding “Simkaart niet geactiveerd, er is iets misgegaan met het activeren van je simkaart” en via de QR code krijg ik de tekst “ LPA:1$smdp.io$59-35W06S-1R1JI5Z” 

That's is. Het gaat om een Nokia XR 21

Ik hoor graag wat ik kan doen. Via de chatbot blijk ik alleen via telefoon geholpen te kunnen worden en dat is dus juist wat niet lukt, zonder sim. 

Met groet! 

Amelie

3 reacties

JanD
Wijsgeer
  • August 12, 2026

Beste ​@AmelieVe er kan maar op 1 telefoon een nummer actief zijn, of een fysieke sim of een e-sim.

Je zult dus eerst de sim van je oude telefoon moeten blokkeren c.q. uitschakelen voordat je op een andere telefoon een nieuwe (e)sim kunt installeren.

KPN is bereikbaar via 0800 0402, spreek dan in: ik wil een medewerker spreken.

Je kunt KPN ook bereiken via Facebook, Insta of X

Succes.

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@AmelieVe . Welkom hier.

Wat vervelend om te lezen dat je telefoon kwijt is. 

Ik zie dat ​@JanD al heeft meegedacht over het installeren van je e-sim op de Nokia XR21. Hopelijk heeft de tip mbt tot blokkeren oude e-sim je inmiddels verder geholpen.

Is het ondertussen gelukt om je e-sim te activeren en je telefoon weer te gebruiken? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 22, 2026

Dank heren! 

Het punt is dat ik dus geen telefoon meer had en insta facebook en X al een tijd niet meer wens te gebruiken. De simkaart had ik al geblokkeerd bij het aanvragen van de esim. Blijkbaar wil de nokia niet meewerken. 

Er is een onverwachte oplossing gekomen. Mijn nieuwe telefoon heb ik alsnog na een dag, onder water in de veenblubs terug kunnen vinden, op de plek van kwijt raken aan de waterkant van een van de Friese meren. 

Best een wonder!!

En de telefoon stond nog gewoon aan ook, in vliegtuigmodus, en met een geblokkeerd sim. Maar deze telefoon kon dus de eSIM wel hebben, dus het was kwestie van naar huis varen en klik klaar  

Ook wel eens leuk hè?