Skip to main content

Vandaag is mijn nummer geporteerd naar KPN (zakelijk). Ik heb hier per mail bevestiging van gekregen. Ik heb gekozen voor e-sim, gezien mijn telefoon (Samsung S23) hiervoor geschikt is. Helaas lukt het niet om mijn eSim in te stellen en ben ik nu compleet onbereikbaar!

  1. In de MijnKPN app heb ik mijn abonnement gekoppeld en kan ik onder het kopje Mobiel op ‘E-sim installeren’ drukken.
  2. Als ik dit doe, krijg ik de vraag of ik MijnKPN wil toestaan om de eSim van mijn telefoon te gebruiken. Ik druk op Toestaan. 
  3. “Even geduld. We controleren of het is gelukt”
  4. “Oeps! Er is iets mis gegaan, probeer het opnieuw.”

En nu? Ik heb mijn telefoon al volledig geüpdate, meerdere keren opnieuw gestart en ik heb de handelingen hierboven inmiddels al een keer of 20 uitgevoerd, met hetzelfde resultaat. Ik zou graag z.s.m. hulp krijgen, ik ben nu onbereikbaar op mijn zakelijke nummer!

@RoyMeister Welkom op het forum. 

Wat lastig dat het niet lukt om je E-sim te installeren. 

Belangrijk bij het activeren is dat je toestel verbonden is met wifi. Was dit bij jou wel het geval? 

Mocht het ook op die manier niet lukken dan is de snelste oplossing om eerst een fysieke simkaart op te halen. 

En zodra je deze hebt alsnog de omzetting naar een e-sim aan te vragen via mijnKPN. 


Hallo,

Ik ben inmiddels naar een KPN winkel gegaan, simpelweg omdat het niet bereikbaar zijn voor mij zakelijk geen optie is. Hier werd mij vrij snel het volgende verteld: “Je kan alleen gebruik maken van e-sim als je een fysieke simkaart omzet naar e-sim”.

Bij het online bestellen van mijn nieuwe telefoon (de S23) kon ik kiezen uit zowel e-sim als een fysieke simkaart. E-sim werd als moderne optie ‘Aanbevolen’, dus heb ik daarvoor gekozen. In de winkel werd mij verteld dat dit dus eigenlijk een fout is in het proces. Pas met een fysiek simkaartje kan je overstappen op e-sim. De oplossing was het inrichten van een simkaartje door een medewerkers van KPN en vanuit daar (na 24 uur) e-sim via de MijnKPN app aanvragen.

Die laatste stap heb ik trouwens nooit gezet, een fysiek simkaartje is voor mij ook prima. Plus dat mijn vertrouwen in e-sim wel wat gedaald is na dit avontuur :).

 


@RoyMeister Fijn dat je ondertussen een fysieke simkaart hebt. 

Wel wil ik nog even aangeven dat wat je in de winkel hebt gehoord niet klopt. 

Het is gewoon mogelijk om een e-sim te bestellen. Hier is is niet eerst een fysieke simkaart voor nodig. 

Er zijn dagelijks een heleboel mensen die kiezen voor e-sim en deze direct kunnen activeren. 

Ik durf dan ook niet te zeggen waarom mijn collega in de winkel dit aangeeft.