Skip to main content
Beantwoord

E-sim niet meer actief op oude en ook niet op nieuwe iPhone. Ben niet bereikbaar

• 21 January 2025
  • 7 reacties
  • 52 keer bekeken

Hallo,

Ik heb een nieuwe iPhone gekocht, en deze overgezet. Toen ik m’n eSIM mee over wilde zetten ging het fout. Ik bleef foutmeldingen krijgen, en toen is deze ook op mn oude telefoon uitgeschakeld. Maar nu krijg ik geen van beide meer geactiveerd. En ben ik dus helemaal nergens meer op bereikbaar 

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@Vera-, welkom bij onze community. 

Fijn om te zien dat je op weg bent geholpen door Ruud, waarvoor dank. Is het inmiddels gelukt om een simkaart te krijgen? Eventueel kun je deze ook via onze website aanvragen. 

RBxx schreef:

Ai, dat is vervelend ​@Vera- . Dan heb je nu weer een simkaart nodig.

Daarvoor kan je het snelste naar een KPN winkel gaan (Vind een winkel in de buurt)
Daar kunnen ze je helpen met het oplossen van dit probleem d.m.v. een vervangende simkaart.

Contact met klantenservice via 0800-0402 kan pas morgen weer (08.00 tot 18.00 uur) en dan moet de simkaart ook nog opgestuurd worden.

Bekijk origineel

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 21 januari 2025

Hallo ​@Vera- , heb je het oude toestel nog wel?

Met een beetje geluk moet je die e-sim nog kunnen "redden”. 

Je kunt via de MijnKPN app jouw e-sim opnieuw installeren op het oude toestel. De MijnKPN app herkent het unieke EID (elektronisch identiteit nummer) van jouw toestel en zal (als het goed is) de optie voor ‘opnieuw installeren’ weergeven. Verificatie via sms is dan niet nodig.

Zorg dat het toestel verbonden is met een wifi-netwerk. Dit hoeft niet persé KPN te zijn.

bron: Kennisbank: E-sim bij KPN | KPN Community 

Zie bij de veelgestelde vragen onderaan:

Wat gebeurt er als ik mijn toestel terugzet naar fabrieksinstellingen?

• Nieuwkomer
  • 21 januari 2025

@RBxx hey, ja dit zag ik al voorbij komen. Maar ondanks dat ik op m’n oude telefoon kan, krijg ik ook hier de eSIM niet opnieuw geactiveerd:(

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 21 januari 2025

Daarvoor kan je het snelste naar een KPN winkel gaan (Vind een winkel in de buurt)
Daar kunnen ze je helpen met het oplossen van dit probleem d.m.v. een vervangende simkaart.

Contact met klantenservice via 0800-0402 kan pas morgen weer (08.00 tot 18.00 uur) en dan moet de simkaart ook nog opgestuurd worden.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hi ​@Vera-, welkom bij onze community. 

Fijn om te zien dat je op weg bent geholpen door Ruud, waarvoor dank. Is het inmiddels gelukt om een simkaart te krijgen? Eventueel kun je deze ook via onze website aanvragen. 

RBxx schreef:

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 23 januari 2025
Alex van KPN schreef:

Fijn om te zien dat je op weg bent geholpen door Noordzee, waarvoor dank. 

Waar heb je Noordzee gezien ​@Alex van KPN  ? 

We komen vaak met vergelijkbare antwoorden maar hier was ik het 😉

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
RBxx schreef:
Alex van KPN schreef:

Fijn om te zien dat je op weg bent geholpen door Noordzee, waarvoor dank. 

Waar heb je Noordzee gezien ​@Alex van KPN  ? 

We komen vaak met vergelijkbare antwoorden maar hier was ik het 😉

Mijn oprechte excuses Ruud, ik heb het aangepast en schaam me een beetje. :) 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 27 januari 2025

Haha Alex, geen probleem hoor, kan gebeuren. Excuses aanvaard 😉.

Reageer