Skip to main content
Beantwoord

E-sim of plastic simkaart?

• April 7, 2025
  • 5 reacties
  • 81 keer bekeken

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22

Ik heb net voor mijn vrouw de Samsung A56 256 GB besteld.

Zaterdag 5 april ontvangen (zeer snel 1 dag)

Ik had bij het verlengen per ongeluk op esim laten staan.

Ik heb zaterdag de plastic sim kaart overgezet en alles werkt perfect.

Moet ik alsnog de e-sim activeren en de plastic kaart eruit halen.

Of is het geen probleem en gewoon zo laten zitten.

Heeft het nog voordelen om (alsnog) over te stappen op e-sim?

Alvast mijn hartelijke dank,

Joop

Beste antwoord door Noordzee

Hoi ​@joop2011 ,

Als het werkt, dan zou ik dat gewoon zo laten. Je kunt trouwens altijd weer terug naar een simkaartje als je toch bent overgestapt op e-sim. Dat kun je dan in de KPN-winkel regelen. 

Persoonlijk heb ik liever een simkaartje omdat het overzetten op een nieuw toestel wat makkelijker is. Maar aan de andere kant is e-sim wel de toekomst. 

Lees je even in in dit topic: 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • April 7, 2025

Hoi ​@joop2011 ,

Als het werkt, dan zou ik dat gewoon zo laten. Je kunt trouwens altijd weer terug naar een simkaartje als je toch bent overgestapt op e-sim. Dat kun je dan in de KPN-winkel regelen. 

Persoonlijk heb ik liever een simkaartje omdat het overzetten op een nieuw toestel wat makkelijker is. Maar aan de andere kant is e-sim wel de toekomst. 

Lees je even in in dit topic: 

Erwin van KPN
Moderator

Ik ben ook fan van: Als het werkt, mooi zo laten :-)

• Nieuwkomer
  • May 2, 2025

Ik heb net een verlening gedaan en gekozen voor een A56 

256GB en nu zie ik esim erbij staan kan ik daar gewoon mijn sim kaart nog ik doen zonder  esim te gebruiken want ik had telefoonisch verlenging gedaan en en gezegt dat ik er een simkaart in wil doen nu staat er bij mijn bestelling esim wat ik niet wil ik had gevraag voor simkaart 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 2, 2025

Ja, ​@Angelcore . In Europa moeten toestellen ook altijd nog 1 simkaart slot hebben voor een plastic kaartje. Dus geen probleem om het kaartje over te plaatsen.

• Nieuwkomer
  • May 2, 2025

Hoi ​@PeterG 

Dank je wel op het antwoord terug geven 

Op mijn vraag ik ben nu gerust gesteld dat mijn sim kaart ook in de nieuwe mobiel past 

Mvgr ​@Angelcore