Skip to main content

Hallo,

Mijn A53 5G had problemen met het moederbord. Het moederbord is bij reparatie vervangen bij Samsung.

Nu wil ik graag mijn Esim weer activeren op mijn telefoon. Het online stappenplan gevolgd van KPN. Ingelogd in MijnKPN app en getracht een nieuwe Esim aan te vragen. Hiervoor heb ik een code nodig die wordt verstuurd per sms naar mijn telefoon nummer. Echter heb ik geen toegang tot mijn telefoon nummer want omdat de simkaart niet is geactiveerd… 

Is er een mogelijkheid om de Esim te activeren of moet ik nu perse met de klantenservice bellen? Ik ben al 3 dagen onbereikbaar.. 

Met een normale sim was ik nooit tegen deze problemen aangelopen.

Dit gaat niet werken zonder een fysieke SIM kaart, dus even langs de KPN winkel voor een nieuwe SIM kaart en daarna kan je de E-SIM weer activeren


Hi Speedmaster,

Bedankt voor je reactie. 

Zal dan wel weer naar KPN voor een nieuwe fysieke simkaart. De Esim ga ik dus nooit meer aanvragen.


Hi Speedmaster,

Bedankt voor je reactie. 

Zal dan wel weer naar KPN voor een nieuwe fysieke simkaart. De Esim ga ik dus nooit meer aanvragen.

Het is een draak van een procedure, daarom ben ik ook weer terug naar een fysieke SIM.


Met een normale sim was ik nooit tegen deze problemen aangelopen

Een e-sim is alleen handig als je 2 nummers hebt. Dan doe je er één met e-sim en de andere met fysieke sim.

Heb je maar één nummer dan is de simkaart veel handiger. Simkaart ook zo in reserve toestel te stoppen. Gaat ook niet met esim.


Hi Speedmaster,

Bedankt voor je reactie. 

Zal dan wel weer naar KPN voor een nieuwe fysieke simkaart. De Esim ga ik dus nooit meer aanvragen.

Balen dat het niet lukt @W Mendeszoon 🙁

Een fysieke simkaart activeren is nu de enige manier om weer bereikbaar te zijn, de snelste manier om er 1 te bemachtigen is om even langs een KPN winkel te gaan, zoals Speedmaster al aangaf. Dan loop je met een werkende simkaart weer naar buiten. Als je besluit om daarna niet nogmaals voor een E-sim te gaan, kan ik dat we begrijpen na dit gedoe 😑


Ik heb een zeer serieuze storing aan mijn nieuwe Samsung S22 (met Esim) Deze telefoon is op het Samsung service point al twee keren voorzien van nieuwe software maar hij blijft maar crashen en uitvallen. Dus voor de 3e keer naar het Servicepoint en telefoon is nu ingenomen en krijgt nu een nieuw moederbord. Ik raak daarmee dus die ESIM kwijt. Wat moet ik doen?


Ik heb een zeer serieuze storing aan mijn nieuwe Samsung S22 (met Esim) Deze telefoon is op het Samsung service point al twee keren voorzien van nieuwe software maar hij blijft maar crashen en uitvallen. Dus voor de 3e keer naar het Servicepoint en telefoon is nu ingenomen en krijgt nu een nieuw moederbord. Ik raak daarmee dus die ESIM kwijt. Wat moet ik doen?

KPN winkel binnen lopen om een nieuwe fysieke SIM te halen. Zonder fysieke SIM kan je geen nieuwe E-SIM krijgen