Skip to main content

Ik probeer mijn 2e nummer over te zetten naar een andere iPhone.

Ik krijg echter de melding: De simkaart in je oude iPhone ondersteunt overzetten naar e-sim niet.

 

 

Hallo @MichielNij 

 

Op welke manier heb je dat geprobeerd?
Als je nummer op je oude iPhone nog werkt zou je hem via de KPN app over moeten kunnen zetten.

 

Dat zou je als volgt moeten kunnen doen:

Ik heb al e-sim op mijn toestel. Hoe installeer ik e-sim op mijn nieuwe toestel?

Voor het installeren van je e-sim op je nieuwe toestel is het belangrijk dat je je profiel op je oude toestel niet verwijderd. Je ontvangt namelijk tijdens de installatie op je nieuwe toestel ter verificatie een sms met een code op je oude toestel.
Als jouw profiel op je oude toestel al verwijderd is, kun je deze sms met code niet ontvangen.
Je kunt dan of het oude e-sim profiel opnieuw op het oude toestel installeren om de sms alsnog te ontvangen, of een fysieke simkaart aanvragen en na activatie wisselen naar e-sim.

Installatie op je nieuwe toestel:

1: Zet wifi op je toestel aan, e-sim activeren werkt alleen als je wifi aanstaat.
2. Download of open de MijnKPN app op je nieuwe toestel en log in met je KPN ID
3. Klik op 'Bekijk meer opties' bij het juiste nummer
4. Ga naar 'Simkaart' en klik op ‘Simkaart vervangen’
5. Kies voor e-sim en volg de stappen om e-sim direct te downloaden. Tijdens de installatie van de e-sim wordt om de verificatiecode gevraagd. Deze is per sms naar je oude toestel met nog werkende e-sim is gestuurd.
Na voltooien van de installatie is de e-sim op het nieuwe toestel actief en op het oude toestel automatisch gedeactiveerd

 


Het betreft een zakelijk nummer. Ik heb hiervan geen kpn app.

Het zal waarschijnlijk via onze ict afdeling gedaan moeten worden.

Vindt het echter gek dat met het overzetten van toestel naar toestel het nieuwe toestel aangeeft dat op het oude toestel de simkaart niet wordt ondersteund vooroverzetten. Dit omdat er geen sim in zit.


Dan moet je eigenlijk op het KPN zakelijk forum zijn of de zakelijke helpdesk bellen via 0800-0403.
Of het inderdaad via de ICT afdeling van je bedrijf aanvragen.

 

Er is overigens wel een app voor zakelijk abonnementen, geen idee of je daarmee een e-sim dan wel zelf kan overzetten: https://www.kpn.com/zakelijk/mobiel/e-sim.htm