Skip to main content

Hi,

Ik heb een e-sim + abonnement bij Holafly aangeschaft voor mijn vakantie in de USA. 

Als ik op Voeg e-sim toe klik in Mobiel netwerk/Instellingen, dan krijg ik de melding: Je simkaart wordt niet ondersteund. De simkaart in je oude iPhone ondersteunt overzetten naar e-sim niet. Neem  contact op met KPN NL.

Ik wil alleen niet overzetten naar de e-sim, maar het als 2e provider toevoegen. Weet iemand hoe dit werkt?

Hallo @BBMV 

Je zou een e-sim ook moeten kunnen toevoegen door de QR code te scannen, hopelijk lukt het bij jou via deze methode:

Een QR-code gebruiken

Je kunt een QR-code van je aanbieder gebruiken om een e-sim op je iPhone in te stellen.

Voer daarvoor deze stappen uit:

1. Open de Camera-app en scan de QR-code. Als je de melding 'Mobiel abonnement gevonden' ziet, tik je hierop.

2. Als je een iPhone met iOS 17.4 of nieuwer gebruikt en je een QR-code van je aanbieder ontvangt in een e-mail of op de webpagina van de aanbieder, houd je de QR-code ingedrukt en tik je vervolgens op 'Voeg e-sim toe'.

3. Tik onderaan het scherm op 'Ga door'.

4. Tik op 'Voeg mobiel abonnement toe'.

Als je wordt gevraagd om een bevestigingscode in te voeren om je e-sim te activeren, voer je het nummer in dat je aanbieder heeft verstrekt.

Welkom op de community @BBMV, dat is een rare melding als je de e-sim van een andere provider probeert te activeren. De iPhone 15 Pro kan inderdaad 2 e-sims actief hebben, die moeten naast elkaar kunnen werken. Die melding geeft me het idee dat je onbedoeld onze e-sim opnieuw probeert te activeren. Heb je de stappen van de Amerikaanse provider hiervoor stap voor stap gevolgd? Daarmee zou dat moeten lukken. Wij hebben geen inzicht in de gegevens van die provider, dus we hebben daar geen details van.

Reageer