Skip to main content

Ik heb een abonnement met nieuwe telefoon afgesloten. Vandaag ging het in. 

Via de website heb ik de superscherp geprijsde snelpakker A54 5G e-SIM besteld. Vandaag werd alles overgezet. Nu blijkt dat dit geen telefoon is die e-sim ondersteunt. Hele dag besteed aan uitzoeken hoe dit zat. Ik heb een screenshot gemaakt van de 'scherpe aanbieding'. 

Met de telefoon van mijn zoon heb ik KPN kunnen bellen, dat kon ik niet zelf doen, want er was immers geen simkaart. 

De man aan de telefoon zei me dat de e SIM waarschijnlijk kapot is. Huh?? kan dat? Ja, zei hij. 

Na even wat gegevens van mij te zoeken, kwam er enigszins beschamend uit dat deze telefoon helemaal geen e SIM ondersteunt. Op mijn vraag waarom dat dan wel aangeboden wordt, zei hij: “tja, ik maak de website niet". Hij zat er ook wel mee, volgens mij. Nu ben ik natuurlijk wel boos en vind ik dit echt misleiding. Ik zou een andere telefoonkeuze hebben gemaakt als ik dit van te voren had geweten. 

Nu zoek ik naar manieren om dit contract te ontbinden, omdat ik misleid ben. Natuurlijk zijn de twee weken retourrecht al om en zal het wel een gevecht worden. 

Iemand die dit ook heeft meegemaakt? 

Hallo @wilmam je had natuurlijk ook op de website van Samsung de specificaties even kunnen controleren voordat je tot aankoop over ging. Wat er in de advertenties van de winkeliers staat klopt niet altijd, niet alleen bij KPN, daarom staat er ook altijd een voorbehoud bij, zelfs op de website van Samsung.

 


Ik heb op de website van kpn besteld. Of is dat ook een winkel?


Ik heb op de website van kpn besteld. Of is dat ook een winkel?

Dat is een online winkel, een webshop dus, in dit geval van KPN.

 


Okee. Maar dan krijg ik mailtjes van kpn hoe te installeren enz. Ik vertrouw er dan wel op dat alles klopt. 

Daarbij: ik doe normaal gesproken mijn huiswerk, lees altijd revieuws van wat voor product dan ook en dan bestel ik, of juist niet. Kpn schat ik in als een betrouwbare site. Naief dus? 

 


Volgens mij ondersteund de A54 wel e-SIM hoor.

https://www.galaxyclub.nl/nieuws/galaxy-a54-eerste-mid-range-samsung-telefoon-met-esim-support/

Wat die KPN medewerker heeft lopen bazelen weet ik niet... maar volgens mij heeft die gewoon e-SIM.

En volgens de website van Samsung zelf:

 


Nick83, dan duik ik er morgen weer in!


Ik weet niet waar die medewerker zijn kennis vandaan haalt, maar dit is onjuist. Volgens de informatie die ik vind ondersteunt de Samsung A54 ook E-sim, naast de nano-simkaart.

https://tweakers.net/pricewatch/1919102/samsung-galaxy-a54-5g-128gb-opslag-zwart/specificaties/


Goh, wat een maffe situatie, ben benieuwd naar het verhaal. Dank voor jullie verhaal. 


Ja, de A54 ondersteunt E-Sim. Bij mijn A54 werkt dat prima. Maar... ik heb eerst abusievelijk via bol.com een niet voor de Nederlandse markt bestemde A54 gehad zonder E-Sim en met 6 ipv 8 GB RAM. Gelukkig kon ik die retourneren en nu heb ik wel het juiste exemplaar. Wellicht dat er ook bij kpn een verkeerde zending tussen geslopen is.