Skip to main content
Antwoord

Eén site niet bereikbaar via mobiel internet

• October 28, 2025
  • 5 reacties
  • 31 keer bekeken

Ik merk sinds een week of 2 dat ik via mijn mobiele internet niet meer in mijn winkelmandje op Aliexpress kan komen. Klinkt misschien stom, maar het is wel vervelend.

Als ik dan overschakel op internet van de Odido SIM die ook in mijn mobiel zit, óf als ik via KPN WiFi thuis zit, dan opent mijn winkelmandje wel.

Wat kan de oorzaak hier van zijn?

Beste antwoord door Mauriceeh

@Klaas Koning Probeer de APN portalmmm.nl eens bij je mobiele instellingen ipv de APN Internet als je in de gelegenheid bent? mijn gevoel zegt iets met IP6 weer.
(deze APN werkt alleen met wat oudere KPN abonnementen dus mogelijk dat dit niet werkt)

5 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • October 28, 2025

Wat gebeurt er dan? Wat zie je dan?

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • Antwoord
  • October 28, 2025

@Klaas Koning Probeer de APN portalmmm.nl eens bij je mobiele instellingen ipv de APN Internet als je in de gelegenheid bent? mijn gevoel zegt iets met IP6 weer.
(deze APN werkt alleen met wat oudere KPN abonnementen dus mogelijk dat dit niet werkt)

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 28, 2025

Dank jullie wel!

@Mauriceeh dat was het inderdaad. Aangepast en nu werkt het. Ik vind het heel bijzonder… Nooit eerder zoiets meegemaakt.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • October 28, 2025

@Klaas Koning Mooi! komt omdat dit verkeer via IP4 wordt afgehandeld terwijl de APN Internet IP6 only is (dit geeft helaas op dit moment toch met enige regelmaat problemen, met name met hotspot over het algemeen) KPN is de enige provider in Nederland die dit mobiel toepast.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@Klaas Koning fijn dat er dan toch een oplossing is gevonden. Soms geeft de combinatie IPV6 en bepaalde sites voor wisselende resultaten. Post gerust nog eens een topic in de toekomst als we je ergens bij kunnen helpen.