Skip to main content
Antwoord

Eerste factuur voor mobiel abonnement komt eerder dan afgesproken

• December 4, 2025
  • 4 reacties
  • 32 keer bekeken

tegen mij is gezegt  toen ik mijn abbonement afsloot  dat mijn 1e factuur pas in januari zou komen  en nu moet ik dubbel betalen  want ik heb het abbonement pas vanaf 1dec  en nu moet ik 10 dec al betalen  en ook nog is extra tot 1 januari  dit was niet afgesproken

Beste antwoord door Erik van KPN

Hoi ​@SHofland, welkom op het forum en welkom bij KPN. Jammer te horen dat je hierin onjuist geïnformeerd bent. Je eerste factuur krijg je enkele dagen nadat je abonnement geactiveerd is. En het is inderdaad zo dat je de abonnementskosten altijd vooruit betaald. Dat betekent dat op die eerste factuur de abonnementskosten staan vanaf de datum dat je abonnement actief is geworden tot een maand later. Kijk voor meer informatie over je eerste factuur op onze website. Daar hebben we een voorbeeld en uitleg.

4 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 4, 2025

Beste ​@SHofland abonnementen betaal je altijd vooraf, dus de factuur is terecht.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 4, 2025

dat is niet tegen mij gezegt  toen ik het afsloot

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 4, 2025

Dat is dan jammer, ​@SHofland , staat gewoon in de voorwaarden, zie ook de kennisbank, rubriek facturen en administratie.

Abo betaal je vooraf, verbruikskosten achteraf.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • Antwoord
  • December 7, 2025

Hoi ​@SHofland, welkom op het forum en welkom bij KPN. Jammer te horen dat je hierin onjuist geïnformeerd bent. Je eerste factuur krijg je enkele dagen nadat je abonnement geactiveerd is. En het is inderdaad zo dat je de abonnementskosten altijd vooruit betaald. Dat betekent dat op die eerste factuur de abonnementskosten staan vanaf de datum dat je abonnement actief is geworden tot een maand later. Kijk voor meer informatie over je eerste factuur op onze website. Daar hebben we een voorbeeld en uitleg.