Skip to main content

Ik wil de voicemail van mijn mobiel zo instellen dat bellers wel een door mijzelf ingesproken bericht horen, maar niet zelf een bericht kunnen achterlaten.
Hoe doe ik dat? 

 

Ik heb nu de optie Voicemail mobiel bellen - Berichten ontvangen UIT - ingesteld,  maar dan krijgen bellers de standaard KPN stem met de melding voicemail staat uit voor dit nummer u kunt geen bericht achterlaten,

Hallo @B1010 ,

Wat jij wilt, is niet mogelijk. Als de Voicemail aanstaat, worden bellers automatisch na twintig seconden doorgeschakeld naar jouw Voicemail. En dan kunnen ze iets inspreken. 

 

Wat betreft welkomstbegroeting: 

 

Hoe stel ik een welkomstbegroeting in?

Stel een welkomstboodschap in door te bellen naar 1233. Ga naar het hoofdmenu en toets 1 voor 'Begroetingen'.

 

Uit welke welkomstbegroetingen kan ik kiezen?

  • Zelf ingesproken begroeting: Spreek zelf de hele tekst in die de beller krijgt te horen. Je kunt 2 begroetingen inspreken.
    • Toets 1 voor een Eerste persoonlijke begroeting
    • Toets 2 voor een Tweede persoonlijke begroeting
  • Ingesproken naam: Spreek alleen je naam in.
    • Toets 3 voor een Standaard begroeting met ingesproken naam
  • Nummerbegroeting: Je nummer wordt voorgelezen.
    • Toets 4 voor een Standaard begroeting met telefoonnummer

 

 

Je kunt natuurlijk inspreken dat je voicemails niet afluistert. 

 

Meer informatie: 

 


Bedankt voor je antwoord, best vreemd dat zoiets niet mogelijk is.

 

De welkomstbegroeting “De praktijk is vanwege vakantie gesloten van .. tot en met …” heb ik al ingesteld”  maar die begroeting krijg je niet te horen zolang je de optie Voicemail berichten ontvangen op UIT hebt staan.

 

Als ik in de welkomstbegroeting zeg dat voicemail berichten niet afgeluisterd worden, spreken cliënten alsnog van alles in en zijn verontwaardigd als daar na 2 weken geen opvolging aan gegeven is.

 

KPN hoe moeilijk is het om de 2 functies (welkomstbegroeting en voicemail berichten ontvangen UIT) aan elkaar te koppelen?


Helaas is wat jij wilt, niet mogelijk, @B1010. Een persoonlijke begroeting kan alleen als je jouw Voicemail ingeschakeld hebt.

Het beste advies wat ik daarom kan geven, is hetzelfde als @Noordzee: voicemail aanzetten en aangeven dat je de voicemailberichten niet luistert. 


We hebben nu een (tijdelijke) oplossing gevonden.

In de kelder vonden we een antwoordapparaat uit 1990. We hebben het mobiele nummer doorgeschakeld naar een vaste lijn, waar nu het 35 jaar oude antwoordapparaat aan gekoppeld is.

Het blijft vreemd dat iets wat moeiteloos werkt met een antwoordapparaat van 35 jaar oud, volgens KPN in 2024 technisch onmogelijk zou zijn.

KPN, maak dit alsjeblieft mogelijk.


Fijn dat je een oplossing hebt gevonden. Ik zal je feedback meenemen.


Reageer