Skip to main content
Beantwoord

Einddatum sim only en afsluiten nieuw abonnement met telefoon

• February 12, 2025
  • 7 reacties
  • 145 keer bekeken

Hallo, 

Ik heb een sim only abonnement van kpn (maandelijks opzegbaar). Ingegaan op 23-12-2024. Bij einddatum staat 22-1-2025 en bij verlengbaar per 24-3-2025.

Nu zie ik een mooie aanbieding van de s25 ultra icm 2 jarig abonnement van kpn. Dit blijkt niet af te sluiten omdat ik nog niet mag verlengen? Willen bestellen via andere site maar kpn heeft het afgewezen.

Juist sim only afgesloten totdat er een mooie aanbieding van de s25 ultra kwam....

Hoe is het mogelijk dat je bij een 1 of 2 jarig abonnement 4 maanden van tevoren al een nieuwe telefoon met abonnement kunt uitzoeken en dit bij mijn sim only abonnement nu niet kan?

2x een medewerker telefonisch gesproken, daarbij een maand afkopen besproken maar ook dit is ook niet mogelijk. 

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@MirellaS 

Welkom op de community van KPN.

Een sim only abonnement kun je pas na 3 maanden omzetten naar een abonnement met toestel, of te wel de eerste 3 facturen dienen zonder problemen betaald te zijn.
Dit is een stukje veiligheid vanuit KPN, en geldt voor elke nieuwe klant met een sim only abonnement (maandelijks opzegbaar, 1-jarig of 2 jarig contract), daar wordt geen uitzondering op gemaakt en is ook niet mogelijk om dit eerder op te voeren in het systeem.

Bij een 1 of 2 jarig contract kun je pas 4 maanden vóórdat het contract afloopt je abonnement verlengen met een nieuw toestel, of te wel 120 dagen voordat je contract vrij bent.
Bij deze overeenkomsten zijn de klanten al ver over de eerste 3 maanden heen.

Je zult echt moeten wachten tot 24 Maart 2024 aanstaande, dan kun je pas je huidige sim only abonnement omzetten naar een abonnement met toestel.

Wil je graag deelnemen aan de huidige actie met daarbij de Samsung Galaxy S25 Ultra, dan zou ik je huidige maandelijks opzegbare abonnement opzeggen (houdt wel rekening met een opzegtermijn van 1 maand), en vervolgens een nieuwe abonnement gaan afsluiten met daarbij de Samsung Galaxy S25 Ultra, maar dan krijg je wel weer een nieuw 06-nummer van KPN.
Nummerbehoud binnen dezelfde provider is technisch niet mogelijk!!

De keus ligt volledig bij jouw!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@MirellaS 

Welkom op de community van KPN.

Een sim only abonnement kun je pas na 3 maanden omzetten naar een abonnement met toestel, of te wel de eerste 3 facturen dienen zonder problemen betaald te zijn.
Dit is een stukje veiligheid vanuit KPN, en geldt voor elke nieuwe klant met een sim only abonnement (maandelijks opzegbaar, 1-jarig of 2 jarig contract), daar wordt geen uitzondering op gemaakt en is ook niet mogelijk om dit eerder op te voeren in het systeem.

Bij een 1 of 2 jarig contract kun je pas 4 maanden vóórdat het contract afloopt je abonnement verlengen met een nieuw toestel, of te wel 120 dagen voordat je contract vrij bent.
Bij deze overeenkomsten zijn de klanten al ver over de eerste 3 maanden heen.

Je zult echt moeten wachten tot 24 Maart 2024 aanstaande, dan kun je pas je huidige sim only abonnement omzetten naar een abonnement met toestel.

Wil je graag deelnemen aan de huidige actie met daarbij de Samsung Galaxy S25 Ultra, dan zou ik je huidige maandelijks opzegbare abonnement opzeggen (houdt wel rekening met een opzegtermijn van 1 maand), en vervolgens een nieuwe abonnement gaan afsluiten met daarbij de Samsung Galaxy S25 Ultra, maar dan krijg je wel weer een nieuw 06-nummer van KPN.
Nummerbehoud binnen dezelfde provider is technisch niet mogelijk!!

De keus ligt volledig bij jouw!

• February 12, 2025

Een sim only abonnement kun je pas na 3 maanden omzetten naar een abonnement met toestel...

Bij een normaal SIM online abonnement wel ja. Maar hier is sprake van een maandelijks opzegbaar abonnement. Dus het lijkt me vrij logisch dat je na een maand ook al kan verlengen.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Een sim only abonnement kun je pas na 3 maanden omzetten naar een abonnement met toestel...

Bij een normaal SIM online abonnement wel ja. Maar hier is sprake van een maandelijks opzegbaar abonnement. 

Hoi ​@Marlon92 

Klopt, dat heb ik ook gelezen.
Maar ook bij een maandelijks opzegbaar mobiel abonnement, kun je pas na 3 maanden het omzetten naar een abonnement met een toestel, wat ook duidelijk aangegeven staat in de Mijn KPN omgeving van TS ​@MirellaS .

• February 12, 2025

Maar Mirella kan na een maand wel opzeggen en bij Vodafone een abonnement afsluiten?

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Maar Mirella kan na een maand wel opzeggen en bij Vodafone een abonnement afsluiten?

Ja, dat is uiteraard gewoon mogelijk.
Dan kan Mirella met nummerbehoud overstappen naar Vodafone mocht zij dat willen doen.
Maar dit staat uiteraard los, van het omzetten van een sim only naar een abonnement met toestel bij KPN.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 12, 2025

Beste Michel, 

Bedankt voor je toelichting. Nu snap ik beter waarom het nu echt nog niet mogelijk is. Zo is het gisteren aan de telefoon niet uitgelegd (kreeg eigenlijk geen verklaring maar dat het gewoon 24-3 pas kon)

Het is wel erg jammer want ik heb nergens iets gelezen over die 3 maanden bij het afsluiten van het sim only abonnement en na nu ook de voorwaarden voor Mobiel opgezocht en gelezen te hebben staat dit nergens. 

Van 2 jarig vodafone abonnement tijdelijk naar kpn sim only gegaan om, zodra de s25 te bestellen was, een nieuw 2 jarig abonnement af te sluiten bij kpn. Dacht een slimme keuze gemaakt te hebben.

Het is wat het is...ik ga erover nadenken wat te doen.

Roos79
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • February 12, 2025

Dit stukje tekst kom ik dan wel her en der op de site tegen erover.

Het is dus zeker wel benoemd op de website, wat dus wel benoemd wordt is dat als je dus dan eerder toch een abo met toestel wilt je dan contact moet opnemen.

Vermoed dat het dan dus dat je het niet zelf kan doen.

Sim Only gekozen, maar toch liever een telefoon? Geen probleem. Na 3 maanden kan je dit alsnog veranderen. Bel ons of kom even langs in de winkel.