Skip to main content

Hoe is het mogelijk als je 4 maanden voor einde contract nummerbehoud aanvraagt en het contract laat beëindigen dat je 4 maanden later krijgt te horen dat het geweigerd is en daar nooit een mail of bericht van heb gekregen! 9 feb was het contract verlopen vandaag gebeld en dan hoor je nee kan niet uw contract loopt tot 13 februari……...uhh kan het nu niet beëindigen en moet een maand langer bij KPN blijven! Daardoor twee abonnementen nu, bedankt KPN. En dan wordt er door de telefoon gezegd dan had ik geen ander abonnement moeten ondertekenen! Hoe kan ik anders mijn nummerbehoud aanvragen? Voor mij is KPN afgedaan jammer ik zal zeker geen reclame maken maken, oh toch wel maar dan hele negatieve!!!!

Hallo @DinyL , men zegt altijd 4 maanden, maar officieel is het 120 dagen, dat is precies die 4 dagen verschil waar jij nu mee te maken hebt.

Er zal bij het aangaan van het nieuwe contract bij je andere provider toch wel iets van correspondentie zijn geweest bij een van de partijen omtrent de precieze datum van overgang?


Hoi JanD als het zo is zoals jij het zegt met 120 dagen dan vind ik het heel misleidend dat KPN wel 4 maanden voor einde contract een aanbieding geeft! 


Hoi Diny, welkom op het forum! Als jij nummerbehoud aanvraagt, of dat nu naar een andere provider of naar ons toe is, krijg je altijd tijdig bericht als dat nummerbehoud wordt afgewezen. Dat bericht zal in de meeste gevallen per e-mail komen, dus wellicht dat die in je spammap terecht is gekomen?

 

Opzeggingen gaan altijd met (minimaal) een maand opzegtermijn, dus vandaar dat het nu nog een maand langer duurt voor je opzegging wordt doorgevoerd. Het nummerbehoud zou nog moeten kunnen. Neem hiervoor, als dat nog niet gedaan is, contact op met je nieuwe provider. Dit kan dan op of na de datum dat de opzegging wordt doorgevoerd.