Skip to main content

Zojuist heb ik mijn emigratie doorgegeven en het online formulier ingevuld, maar ik kon in het formulier nergens. aangegeven dat ik mijn 06 nummer wil om laten zetten naar een prepaid sim. Dit zou ik wel heel graag willen! Is dit nog mogelijk? 

Hoi @MitchellvB , welkom op het forum van KPN!

Zo emigreren, dat een behoorlijk stap!
Naar welk land ga je emigreren als ik vragen mag?

Jazeker! kan dat voor je geregeld voor worden.
Het abonnement kan omgezet worden naar een prepaid aansluiting, zeker als je graag je 06-nummer wilt behouden.

Een KPN moderator zou dit in gang kunnen zetten voor jouw.
Vul daarom je forum profiel volledig in, denk hierbij aan je klantnummer en 06-nummer.
In het veld “persoonlijke opmerkingen” zet je de 4 cijfers van je IBAN rekeningnummer in.

Het is momenteel best wel druk op het forum, dus houdt er rekening mee dat je tot 4 tot 5 dagen moet wachten totdat een moderator jouw verzoek in behandeling neemt.

Extra aanvulling:

Houdt er wel rekening mee, dat je jouw prepaid aansluiting minimaal eens in de 6 maanden moet gebruiken (door zelf te bellen, sms'en of internetten) of door je beltegoed op te waarderen, om te zorgen dat je prepaid aansluiting actief blijft.
Opwaarderen kan ook gewoon online of via de KPN prepaid app.
Tip! je kunt ook automatisch opwaarderen inschakelen, dan kun je het ook niet vergeten.


Bedankt voor het uitgebreide antwoord en alle tips! Ik ben naar de Verenigde Staten verhuisd. 

Ik had de strekking van je antwoord inderdaad ook begrepen. Het probleem is dat ik dus al een formulier heb ingediend, maar dat ik daarop niet heb kunnen aangeven dat ik mijn nummer wil omzetten naar een prepaid kaart. Ik wil dit daarom nog aan iemand van KPN doorgeven vanuit het buitenland zonder te hoeven bellen. Heb nu dezelfde vraag uitstaan via X (Twitter) aan het KPNwebcare team, maar vanwege het tijdsverschil nog in afwachting van een antwoord. 


Hi @MitchellvB,

Heb je inmiddels een reactie ontvangen via X?

Ook even voor jou @Michel.uit.Arnhem, via het forum kunnen wij dit niet in gang zetten, dit kan enkel gedaan worden door de afdeling die over de opzeggingen gaat. Wel kunnen we nakijken of de opzetting naar Prepaid goed in de systemen staat, als je dit door hebt gegeven.

Je zegt echter dat je dit nergens aan hebt kunnen geven, dus het lijkt me dan niet goed te gaan 😬 Heb je dit formulier gebruikt: Formulier emigratie? Of heb je het op een andere manier doorgegeven?


Hi @MitchellvB,

Heb je inmiddels een reactie ontvangen via X?

Ook even voor jou @Michel.uit.Arnhem, via het forum kunnen wij dit niet in gang zetten, dit kan enkel gedaan worden door de afdeling die over de opzeggingen gaat. Wel kunnen we nakijken of de opzetting naar Prepaid goed in de systemen staat, als je dit door hebt gegeven.

Je zegt echter dat je dit nergens aan hebt kunnen geven, dus het lijkt me dan niet goed te gaan 😬 Heb je dit formulier gebruikt: Formulier emigratie? Of heb je het op een andere manier doorgegeven?

 

Hoi @Maja_ 

Super bedankt voor je aanvulling, en de mededeling dat dit niet via het forum geregeld kan worden.
Dit gaat dus via de afdeling opzeggingen, wat op zich ook logisch is.
Ondanks dat ik best wel veel weet (heb zelf op de klantenservice gewerkt van een aantal providers), leer ik ook nog steeds bij!


Hoi @Maja_ en @Michel.uit.Arnhem 

Inmiddels heb ik het allemaal telefonisch kunnen regelen en dit was inderdaad de enige manier in mijn situatie. Dit werd mij ook via X verteld. Hartelijk dank voor jullie informatie. 


Ik ben alleen vergeten te vragen wat de kosten zijn om vanuit de VS te bellen naar +316 1200 1200. Hier ben ik nog wel een beetje bang voor. Kunnen jullie mij aan deze informatie helpen?

Groet, 

Mitchell 
 

 


Ah, super dat het inmiddels geregeld is @MitchellvB!

Bellen vanuit de VS naar een Nederlands 06-nummer (dat is hier van toepassing) kost €1,00 per minuut, ik hoop dus dat het gesprek relatief kort is geweest 😅


Super fijn om te horen @MitchellvB !!
Doet mij goed, dat je alles telefonisch hebt kunnen regelen, ook al kosten je dat wel de nodige gesprekskosten, omdat je belde vanuit de VS.

Maar het belangrijkste, het is geregeld voor je!
En nog veel geluk toegewenst in de Verenigde Staten.


Denk je aan de gebruikersvoorwaarden voor prepaid om hem geldig te houden en je nummer niet alsnog kwijt te raken?

Minimaal steeds een belletje plegen binnen 180 dagen van het vorige belletje. Mét verbinding uiteraard. Buiten Nederland is dat echt héél belangrijk!

Er moet, met enige regelmaat, VERBRUIK zijn van beltegoed. Ook alleen af en toe opwaarderen blijkt niet genoeg.

Uiteraard werkt dat alleen als je voldoende beltegoed erop hebt staan. Dat is ongeveer zeker zo'n 25 euro.

Dat kun je, ook per creditcard, via de website opwaarderen:

http://kpn.com/prepaid/opwaarderen.htm 

Dus hè hè we hebben prepaid en hij blijft geldig en 'm '’eindeloos'’ in een la laten liggen werkt niet… en weg is je nummer.


@PeterG Dat is mij inderdaad allemaal netjes uitgelegd aan de telefoon.

@Maja_ @Michel.uit.Arnhem. Het telefoontje heeft inclusief wachttijd 17 minuten geduurd. Dat zal dus neerkomen op 17 euro. Erg jammer. Het zou mooi zijn als je vanuit het buitenland via internet/wifi zou kunnen bellen naar de klantenservice. 


 

Het telefoontje heeft inclusief wachttijd 17 minuten geduurd. Dat zal dus neerkomen op 17 euro.

Kosten voor bellen van uit de VS ? omdat je moest bellen naar het 06 nummer ipv 0800  ?

 Het zou mooi zijn als je vanuit het buitenland via internet/wifi zou kunnen bellen naar de klantenservice. 

Dat kan, is niet zo moeilijk.
( maar nu moet ik het ook uitleggen zeker ? )

( @ Peter, het prepaid behouden was in de eerste reactie al uitgelegd )


Mitchel schreef: Ik ben alleen vergeten te vragen wat de kosten zijn om vanuit de VS te bellen naar +316 1200 1200. Hier ben ik nog wel een beetje bang voor.

 

Maja schreef: Bellen vanuit de VS naar een Nederlands 06-nummer (dat is hier van toepassing) kost €1,00 per minuut,

NOTA BENE. Dit is wat kpn rekent als je met een NL 06 nummer vanuit de VS belt. 

Belde je met je Amerikaanse operator dan is het wat zij berekenen naar Nederland.


Ahum, het 06 ipv 0800 was ook al aan de orde geweest zie ik nu . .