Skip to main content

De laatste informatie in dit forum en op internet m.b.t. bellen/datagebruik in Engeland is inmiddels 7 maanden oud. Wat is de stand van zaken op dit moment?

En voor 2022 e.v.? 

Hallo @Bruijnis ,

Voorlopig verandert er niets. 

Op de pagina over mobiele kosten in het buitenland kan je zoeken op Verenigd Koninkrijk, daar zie je nu staan dat de kosten gelijk zijn. Als dit in de toekomst verandert, zal dat worden aangepast zodat je daar ziet wat van toepassing is.

Als er iets wijzigt, dan zal KPN dat tijdig bekend maken. Voor landen als Zwitserland en Noorwegen gelden ook al jarenlang dezelfde voorwaarden als voor de landen van de EU. 


Ha @Bruijnis, welkom! Het klopt helemaal wat Noordzee zegt! Zodra er iets gaat veranderen, laten we dit zeker op het forum en per mail/brief/sms etc. weten. 


Dank jullie wel. Direct de link als bookmark aangemaakt voor een volgende keer. In normale non-Covid omstandigheden zit ik zo'n 3x per jaar een aantal weken in Engeland, Volgende keer dus gemakkelijk ff checken. Groet.


En tijdens oversteek op de Noordzee, hoe zit het daarmee? Ik las ooit eens dat een jongen tijdens cruisetocht op 4g zat te surfen en de ouders achteraf verrast werden met torenhoge rekening. 


Als je contact maakt met de satteliet verbinding op de boot betaal je inderdaad de hoofdprijs, dus niet verstandig om dat te doen, je moet apart inloggen dus doe je het bewust, kan niet zomaar gebeuren.


Pas daar mee op!! Het satelliet systeem aan boord presenteert zich als een gewoon mobiel netwerk. Als de telefoon aan staat met "roaming" aan, dan maakt deze automatisch contact met dit netwerk. Met hoge kosten als gevolg. Zet "mobiele data" op tijd uit in de telefoon om dit te voorkomen.


Ik ben net terug van een weekje Noord Wales en Liverpool maar ik had heel slecht bereik . Soms 4G maar heel instabiel en onbetrouwbaar. En met mijn werktelefoon, ook met KPN abonnement, was ik volledig onbereikbaar. Die kon ik enkel gebruiken op een WiFi netwerk. Roaming stond aan, dus dat kan het probleem niet geweest zijn. Heel slecht en vooral enorm frustrerend.


Ook ik ben al ruim een week in Engeland (Dover/Cornwall/Somerset) en heb nergens bereik !! Telefoon geeft 3 UK met 4G aan, maar niets werkt ! Heel frustrerend! Wat hieraan te doen ? 


Beste @SaSch76 en @Angelon, wat jammer om te lezen dat jullie hier tegenaan lopen! In de UK moet je met één van deze netwerken kunnen verbinden: EE, Three ( 3 ), Sky Telecom, O2 en Vodafone. Advies is dus om handmatig een ander netwerk te kiezen in dat geval. Op het moment dat je weer in Nederland bent, kunnen we niet meer kijken wat er aan de hand was, helaas. Advies is om te bellen met +31612001200 met een KPN mobiele telefoon óf inderdaad je vraag via het forum of sociale media te stellen. Wij kunnen, als je nog ter plaatse bent, en het helemaal niet werkt, de technische dienst aansturen.

 

@Angelon hoe lang ben jij nog in Engeland? En zou jij een ander netwerk willen proberen te zoeken? Werkt dat wel?


Beste @SaSch76 en @Angelon, wat jammer om te lezen dat jullie hier tegenaan lopen! In de UK moet je met één van deze netwerken kunnen verbinden: EE, Three ( 3 ), Sky Telecom, O2 en Vodafone. Advies is dus om handmatig een ander netwerk te kiezen in dat geval. Op het moment dat je weer in Nederland bent, kunnen we niet meer kijken wat er aan de hand was, helaas. Advies is om te bellen met +31612001200 met een KPN mobiele telefoon óf inderdaad je vraag via het forum of sociale media te stellen. Wij kunnen, als je nog ter plaatse bent, en het helemaal niet werkt, de technische dienst aansturen.

 

@Angelon hoe lang ben jij nog in Engeland? En zou jij een ander netwerk willen proberen te zoeken? Werkt dat wel?

Beste Marcia,

Het is een beetje een zinloos advies iemand te laten bellen met KPN als er geen bereik is. Bellen (en ook gebeld worden) is dan geen optie.


Het gebeurt geregeld dat klanten ‘op pad’ zijn met collega's/gezinsleden die wel kunnen bellen. Vandaar dat ik het toch wilde benoemen. Ik begrijp natuurlijk dat als je geen netwerk hebt, dat je ook niet kunt bellen.😕


Net terug uit London en ook ik werd regelmatig op 3G gezet zonder internet. Een enkele keer zie je 5G. Ben met de Eurostar gekomen en weer terug.

En was blij weer in frankrijk op 4 en later 5G.

Ik heb veel EE en O2 gezien als provider.

Gelukkig had ik de offline van Google maps.

 

 

 


Ik ben ook in engeland verbindingen worden regelmatig verbroken. Kan wel verbinding leggen maar wordt snel weer verbroken Knap vervelend als je waze op de telefoon gebruikt voor navigatie..

Binnenshuis so wie so geen verbinding.

O2 geeft nog de beste resultaten.  Vodafone weigert verbinding.

Frusterend is als je tijdens een wandeling oploopt met een engels persoon die op haar telefoon loopt te navigeren en wel  verbinding heeft en jij als nederlander niet.

Dus lijkt me wellicht dat de engelse providers buitenlanders een minder goede connectie geven.