Skip to main content
Sunds een week wordt ik gebeld door onbekenden die aangeven naar mij terug te bellen nav mijn nummer bij gemiste oproepen. In kon winkel geweest en uit onderzoek lijkt nasr te komen dat er gebeld wordt via een soort doorschakeling??? Via 0653004 met meteen daarachteraan mijn mibuele nummer (zonder de eerste nul) wordt gebeld? Of contact gelegd met mijn nummer???

Er wordt nu wat uitgezocht en wordt teruggebeld. Omdat ik niets hoor maar weer eens gebeld. (Wordt gek vd mensen die steeds bellen omdat ik ze zgn gebeld zou hebben) maar is blijkbaar niet te achterhalen wie mij dan zou moeten bellen? Afwachten maar? U wordt door anoniem nummer gebeld mevrouw.. Gioed in de gaten houden. Tja, meerdere keren opgenomen. Weer een verkoper... zucht... ook een paar gemist. Geen berichten ingesproken.. ondertussen loopt de rekening op...

Meer mensen die dit mee hebben gemaakt? Dat anderen met jouw nummer bellen?? En zo ja, hoe opgelost??

Volgens mij is dit technisch heel lastig. Goed dat u het hier vraagt. Anderzijds kan een nieuwe nummer ook wel fijn zijn. Direct de lijst bekijken met contacten en kijken wie je nog van je nieuwe nummer wilt voorzien. Denk wel aan twee staps verificatie om die dan uit te zetten.

Beste Jeroen,

Alle mobiele telefoon provider klanten  hebben hier last van en dan zeggen ze dat het lastig om dit aan te pakken is wel heel simpel om er van af te komen. Hier wordt namelijk iemand zijn identiteit gestolen. 

Jammer blijkbaar vinden we dit normaal.


Normaal is het niet, alleen de AVG-wet (als je technisch al zaken kan achterhalen) is in strijd met het onveilige gevoel dan mensen nu krijgen. De politiek zou denk ik hier iets in moeten doen.

KPN biedt gratis mogelijkheid tot het veranderen van je huidigen nummer (niet ideaal, maar wel netjes om dit kosteloos te mogen). Dat is wat KPN kan aanbieden. Helaas is dit een groot maatschappelijk probleem.

Ik vind wel dat KPN (zie aantal berichten op het forum) een algemene mail/nieuwsbrief zou mogen verzenden. Ik heb deze mail in ieder geval niet voorbij zien komen.


Volgens mij is dit technisch heel lastig. Goed dat u het hier vraagt. Anderzijds kan een nieuwe nummer ook wel fijn zijn. Direct de lijst bekijken met contacten en kijken wie je nog van je nieuwe nummer wilt voorzien. Denk wel aan twee staps verificatie om die dan uit te zetten.

Beste Jeroen,

Alle mobiele telefoon provider klanten  hebben hier last van en dan zeggen ze dat het lastig om dit aan te pakken is wel heel simpel om er van af te komen. Hier wordt namelijk iemand zijn identiteit gestolen. 

Jammer blijkbaar vinden we dit normaal.

En toch is het technisch heel lastig, sterker nog, het is met de huidige stand van zaken zo goed als onmogelijk. Het telefoonnummer (caller-ID) wordt gewoon in de geluidsstream meegegeven (dateert nog uit het analoge tijdperk) en die geluidsstream wordt (gelukkig maar) niet gemonitored.


Geachte KPN,

Ik word al zins 4 maanden  lastig gevallen door mensen die ik zou hebben gebeld. In mijn whats app en bel register zie ik hiervan geen melding. Eerst dacht ik aan Simkaart skimming en daarom is mijn Simkaart vervangen echter heeft dit niets opgelost. Het heeft dus te maken met spoofing. De oplossing in dit verhaal is dan dat ik een ander nummer zou krijgen, maar dat is voor mijn  een groot probleem aangezien ik dit nummer al meer dan 25jaar heb. Kunnen jullie niet achter halen van de telefoon nummer die ik zou hebben gebeld wat het werkelijke nummer is die er achter zit?

 

Ook ik heb hier sinds gister last van. Gister en vandaag 2 telefoontjes gehad. 


Ik ben net ook gebeld met de mededeling dat er gebeld zou zijn met mijn nummer. Ik wacht even af of dit vaker gaat gebeuren. De vraag is wanneer ik een ander nummer zou nemen, of dit dan met het nieuwe nummer ook niet zal gebeuren. En ook ik heb mijn nummer al jaren. Ik hoop er het beste van, dat dit naar een paar keer gewoon stopt. 


Toch snap ik die mensen niet die onbekende nummers terugbellen. Ik doe dat alleen als ze uit mijn regio komen. Eigen netnummer + een aangrenzende.

En ik bel terug als ze in mijn contactenlijst staan. Maar dat is logisch natuurlijk.

Van mij zul je derhalve geen terugbelletje krijgen, @Hannie66 😁😉