Skip to main content

Help! 

Na zeker 4 maanden ben ik er nu achter dat er iedere maand 10 euro naar esr tv wordt betaald via mijn telefoon rekening.

Ik heb geen idee hoe ik hier aan kom en wat dit inhoud. Ik wil het dan ook stopzetten maar hoe doe ik dat????

 

Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt

Ai @Yvonn61, niet zo leuk om hier na 4 maanden pas achter te komen 🙁

Ik wil je aanraden om het volgende topic eens door te nemen, hierin wordt uitgelegd hoe je hier een stokje voor kunt steken:

 


Bin mij staat het niet aan. Nergens staat bij mij dat ik betaal voor ers tv. Behalve op mijn rekening

 

Ik heb alle tips gevolgd maar kan het niet veranderen.

Ik heb een bericht naar ers tv gestuurd om te stoppen. Ik ben benieuwd of dit helpt. Anders maar bij kpn weg na 21 jaar. 

 


Heb je een reactie of bevestiging terug ontvangen van ERS tv? Voor zover ik begrijp uit forum reacties van andere klanten, is daar een bericht naar sturen wel de enige manier om dit te stoppen. Hoop dus dat dit bij jou inmiddels gelukt is!


Klopt het is nu gestopt volgens hun. Ze zeggen dat je een hele reeks moet doorlopen om aan temelden.  Betalen klikken enz. Ik weet zeker dat ik dit niet heb gedaan.

Wat mij betreft zijn het boeven


Hier hetzelfde probleem. Schande KPN dat jullie niks beters kunnen aanbieden aan jullie klanten! Blijkbaar worden ontzettend veel mensen onbewust door deze dienst op kosten gejaagd. Hier zouden jullie toch iets mee moeten doen. Ook ik heb nooit van het bestaan van deze site gekend en toch ben ik aan het betalen! 


Ai @Yvonn61, niet zo leuk om hier na 4 maanden pas achter te komen 🙁

Ik wil je aanraden om het volgende topic eens door te nemen, hierin wordt uitgelegd hoe je hier een stokje voor kunt steken:

 

@Maja_ Onterecht dat je naar dit topic verwijst. Je kunt zelf niets doen om de betaal'dienst’ uit te zetten. Niet via je app- of playstore en niet via paylink.
Dit kan alleen dichtgezet worden door KNP medewerkers, en zelfs dat lukt blijkbaar niet altijd want voor mijn abonnement was dit niet mogelijk. Dus voor mij is de enige mogelijkheid overstappen naar een andere telecomprovider die deze betaal‘dienst’ niet aanbiedt.


Hi @SofiaM! Je kunt wel degelijk de optie om betalen via de factuur van je provider uitzetten, in de Playstore op mijn eigen telefoon ziet dat er als volgt uit:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Het is voor ons echter ook mogelijk om in onze systemen de hele optie te blokkeren, zodat je in de App/Play store niet eens de mogelijkheid krijgt om via de KPN factuur te betalen. Dit kan bij elk nummer, dus ik kijk er eerlijk gezegd een beetje raar van op dat jou is verteld dat dit niet mogelijk is 🤔 Ik kijk dan ook graag even met je mee! Zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het naast je persoons- en adresgegevens ook het mobiele nummer waar het om gaat noteren, dit kan in het opmerkingenveld onderaan.

 


Hi @SofiaM! Je kunt wel degelijk de optie om betalen via de factuur van je provider uitzetten, in de Playstore op mijn eigen telefoon ziet dat er als volgt uit:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Het is voor ons echter ook mogelijk om in onze systemen de hele optie te blokkeren, zodat je in de App/Play store niet eens de mogelijkheid krijgt om via de KPN factuur te betalen. Dit kan bij elk nummer, dus ik kijk er eerlijk gezegd een beetje raar van op dat jou is verteld dat dit niet mogelijk is 🤔 Ik kijk dan ook graag even met je mee! Zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het naast je persoons- en adresgegevens ook het mobiele nummer waar het om gaat noteren, dit kan in het opmerkingenveld onderaan.

 

Hallo @Maja_ ,

Dank voor je antwoord. Ik heb vanmiddag nogmaals de helpdesk gebeld en trof nu een medewerker die het wel wist wat hij moest doen. KPN pay laten blokkeren voor mijzelf en kinderen.

Punt is dus wel, alleen het uitzetten van de betaaloptie in app/playstore is niet voldoende. Je loopt dan nog steeds het risico om een abonnement af te sluiten via een site of advertentie. Bij mij had ik na letterlijk 3 klikken in een advertentie een abonnement, zonder daarbij mijn telefoonnummer of andere gegevens te geven.

Gelukkig zag ik de SMS waarin stond dat ik een abonnement had afgesloten en heb ik:

- Het abonnement meteen stopgezet via https://www.e-bill.mobi/.

- Daarna via de ESR TV helpdesk de 10 EUR terug laten betalen

- en daarna dus  KPN pay helemaal laten blokkeren via de KPN helpdesk. 

Veel gedoe voor een betaal’dienst’ waar ik niet om gevraagd heb.


Ah heel fijn dat het toch gelukt is!

En dit klinkt inderdaad als veel gedoe 🙁 Ik weet er zelf het fijne niet van, maar ik denk dat ESR TV dit kan doen op deze manier doordat je wel ingelogd bent met je Google account, waardoor ze dus iets ‘aanzetten’ op die account. 

Wij kunnen als provider helemaal niets betekenen hierin, wel raad ik mensen vaak aan om een melding te maken bij de fraudedesk


Ah heel fijn dat het toch gelukt is!

En dit klinkt inderdaad als veel gedoe 🙁 Ik weet er zelf het fijne niet van, maar ik denk dat ESR TV dit kan doen op deze manier doordat je wel ingelogd bent met je Google account, waardoor ze dus iets ‘aanzetten’ op die account. 

Wij kunnen als provider helemaal niets betekenen hierin, wel raad ik mensen vaak aan om een melding te maken bij de fraudedesk

Geen google, Apple account dus ik ben ook daar aan het uitzoeken waarom een adverteerder mijn telefoonnummer krijgt.

Maar natuurlijk kan KPN  hierin wel iets betekenen:

  1. zet KPN pay per default uit en alleen aan wanneer een klant hierom vraagt
  2. zorg ervoor dat er altijd een verificatieslag nodig is voor er iets verrekend kan worden via KPN pay.

Als ik iets betaal van mijn betaalrekening via ideal vindt er een verificatie bij mijn bank plaats en als ik mijn creditcard gebruik moet ik verificatiegegevens opgeven. Maar bij mijn mobile abonnement blijk ik ongevraagd ook een betaalrekening te hebben waarbij er geen eisen gesteld worden aan de bedrijven die geld afschrijven.

KPN kiest er niet voor zijn klanten te beschermen maar kiest ervoor zijn medewerkers standaard antwoorden te laten geven als:

”hier kunnen wij als provider niets aan doen” en “de klant is er altijd zelf verantwoordelijk voor waar hij op klikt”


https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5370578/duizenden-mensen-ongemerkt-geabonneerd-op-spelletje

 

 

"Rond 2014 en 2015 was deze markt echt een geldmachine voor providers", zegt Van den Heuvel. "Ze hoefden er vrij weinig aan te doen, maar kunnen toch een deel van de inkomsten houden."

Door fraude en boze klanten is de situatie wel veranderd, zegt Van Duijn. "Klanten kloppen bij de klantenservice van de provider aan. Dat afhandelen kost geld. Omdat de provider het bedrag in rekening brengt, wordt die gezien als boosdoener. Het ging van een leuke business waar we niet veel aan hoefden te doen, tot een markt waar we veel last van hadden."